Land Rover heeft de Discovery, die niet langer het cijfer 4 in zijn naam draagt, een facelift gegeven. Het radiatorrooster en de led-dagrijlichten werden daarbij aangepast. Ook de technologie en de motoren zijn onder handen genomen. Zo verdwijnt de 375 pk sterke 5.0-V8. Hij wordt vervangen door een 3.0-V6 met compressor van 340 pk. Op dieselvlak vinden we nog steeds de 3.0 TDV6 met 211 pk en de 3.0 SDV6 met 256 pk. De CO2-uitstoot van beide zelfontbranders is gedaald tot respectievelijk 207 en 213 g/km. Dat komt omdat in hun ZF-achttrapsautomaat voortaan een stop-startfunctie is ingebouwd.
De klant kan verder voor het eerst kiezen tussen twee vierwielaandrijvingen: een met een Torsen-middendifferentieel, dat lichter is, en, voor terreinliefhebbers, een meerschijvenkoppeling en een reductiebak met twee verhoudingen. Onder de rijhulpsystemen kan de Discovery voortaan worden besteld met het 'Wade Sensing', dat de waaddiepte meet, een botspreventie bij achteruitrijden en een dubbele camera in de neus die om de hoek helpt kijken. In plaats van het standaard audiosysteem met 380 Watt en 8 luidsprekers, kan je voortaan ook kiezen voor een Meridian-radio met 825 Watt en 17 luidsprekers.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!