De RX 450h kreeg een nieuwe look, werd groter en kreeg een verbeterd hybride systeem. Hij doet nog steeds een beroep op een 3.5 V6 met Atkinson-cyclus, maar die laatste kreeg wel een verbeterd rendement. Een systeem dat de warmte van de uitlaatgassen recupereert, verkort de opwarmingstijd van de motor na een koudstart, zodat die vroeger weer kan worden stilgelegd door het hybride systeem. Wanneer de motor op temperatuur is, worden de uitlaatgassen daarentegen gekoeld voor ze worden hergebruikt, waardoor de verliezen door de zuigerbewegingen worden gereduceerd, wat dan weer het verbruik gunstig beïnvloedt. Verder heeft de RX 450h een elektronische vierwielaandrijving. Achteraan is een elektromotor gemonteerd die nog meer energie kan recupereren bij het afremmen. Als alle krachtbronnen optimaal samenwerken, komt het vermogen uit op 295 pk.
Wat het chassis betreft, krijgt de RX een nieuwe achterwielophanging met dubbele driehoekige draagarmen. Vooraan werd het systeem met McPherson-veerpoten geoptimaliseerd. Verder gaat de stroomlijn erop vooruit dankzij een speciaal ontwikkeld subframe, zodat de luchtweerstand (Cx) slechts 0,32 punten bedraagt. Ook de niet-hybride versie RX 350 werd op verschillende vlakken verbeterd. Zijn 3.5 V6 levert 275 pk en is gekoppeld aan een zestrapsautomaat met sequentiële bediening. Die geeft het vermogen door aan de vier wielen via een actief koppelverdelingssysteem.
Het navigatiesysteem met harde schijf kan als optie worden uitgerust met "Remote Touch" op de middentunnel, een bedieningssysteem dat net zo gemakkelijk te bedienen zou zijn als een computermuis. Verder krijgt de RX een groothoekcamera onder de buitenspiegel aan de passagierskant, zodat de bestuurder moeilijk zichtbare gebieden kan zien op het navigatiescherm met een eenvoudige druk op een knop.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!