De bestuurder van de Mia electric zit in het midden. Met zijn standaardkoetswerk van 2,87 meter kunnen achter hem nog twee passagiers plaats nemen. Voor wie liever met vier de weg op wil, is er een 3+1-versie van 3,19 meter lang. Als je naar het design van de lange versie kijkt, zal het niet verbazen dat er ook een lichtevrachtafgeleide van bestaat. De Mia electric haalt een topsnelheid van 100 km/h.
Het volledig elektrische minibusje biedt een rijbereik van 80 tot 90 kilometer met zijn standaardbatterij van 8 kWh. Met de optionele accu van 12 kWh stijgt dat tot 120 à 130 kilometer. Hij gebruikt geen lithium-ioncellen. Zijn ontwikkelaars gaven de voorkeur aan lithium-ijzer-fosfaataccu's (Li Fe PO4). Opladen duurt met de grootste batterij maximaal 5 uur aan een gewoon stopcontact. De gebruikskost wordt geschat op 1 euro per kilometer.
Als echte stadsauto biedt hij een erg korte draaicirkel van 8,5 meter. Instappen gaat via zijdelingse schuifdeuren. Het interieur kent een originele opstelling met de bestuurder in een centrale positie. Rechts van hem of haar is een bakje voorzien om een smartphone of tablet te plaatsen. In december komt de Mia electric, die wordt geassembleerd in het Franse Cerizay, bij ons op de markt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!