Polaris, een constructeur van quads en sneeuwscooters uit het Amerikaanse Minnesota, bouwt sinds vorig jaar de opvallende Slingshot in eigen land en wil die vanaf eind dit jaar in Europa gaan verdelen. Net zoals de Can-Am Spyder, de Campagna T-Rex en de Morgan Three Wheeler biedt de driewieler twee plaatsen. Hij heeft geen motorfietsstuur maar een echt stuurwiel, zoals in een auto. Hij wordt trouwens ook door een automotor aangedreven: een 2.4-benzineviercilinder van General Motors met 173 pk en 225 Nm, gekoppeld aan een handgeschakelde vijfversnellingsbak.
Minder dan 800 kilo
Het 790 kilo lichte voertuig vergemakkelijkt de taak van de bestuurder met ABS, een stabiliteitscontrole en stuurbekrachtiging. Airbags zijn er echter niet, omdat de Slingshot ook motorfiets-DNA heeft. Temeer omdat de Amerikaanse constructeur zelfs 25 procent van KTM in handen heeft, terwijl het volledig eigenaar is van Victory Motorcycles en van de constructeur van ‘auto’s’ zonder rijbewijs Aixam. De Slingshot zelf is in de Verenigde Staten uitverkocht, maar komt toch naar Europa. Bij ons is hij gehomologeerd als driewieler.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!