Porsche vervangt de 718 GTS met drukgevoede viercilinder door deze GTS 4.0 met atmosferische zespitter. Het gaat om de 4 liter-krachtbron die je ook in de Spyder en de GT4 vindt. Het blok ontwikkelt een piekvermogen van 400 pk, een winst van 35 paarden tegenover de vorige 718 GTS. Dat volstaat om deze variant van de Boxster en de Cayman in 4,5 seconden van 0 naar 100 km/u te jagen en om hem een topsnelheid van 293 km/u te bezorgen. Opvallend: geen PDK, Porsche levert de 718 GTS 4.0 enkel met manuele zesversnelingsbak.
De Porsche 718 GTS 4.0 komt met een heleboel prestatiebevorderende technologie, zoals het Sport Chrono-pakket of het mechanische sperdifferentieel met Porsche Torque Vectoring. Het sportonderstel ligt 20 millimeter lager en komt desgewenst met het Porsche Active Suspension Management. Dat PASM-systeem met actieve dempers is een kostenloze optie.
De GTS-versies van de Porsche 718 Boxster en Cayman herken je nog steeds aan de zwarte koetswerkdetails. Deze 4.0 draagt de uitlaatpijpen van de GT4, die wat verder uit elkaar staan dan de centraal gemonteerde pijpjes van de vorige GTS. De zwarte 20-duimsvelgen vullen zich met geperforeerde remschijven met felrode klauwen, de koolstofkeramische PCCB-remmen blijven een optie. De bandenmaat bedraagt 235/35 voor- en 265/35 achteraan.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!