Renault betreedt het segment van de pick-ups met de Alaskan. Dit werkpaard gebruikt hetzelfde onderstel als de Nissan Navara NP300. Hij wordt trouwens op dezelfde productielijnen gebouwd in Barcelona (Spanje) en Cordoba (Argentinië). De pick-up werd onthuld in Medellin, Colombia aangezien hij zijn carrière begint in Zuid-Amerika. De Latijns-Amerikaanse markt is de belangrijkste voor dit type auto, maar hij komt ook naar Europa.
2WD en 4x4
Renault biedt de Alaskan aan met een gewone of dubbele cabine. En net als zijn Japanse neefje wordt hij aangedreven door een 2.3 dCi-diesel met 160 of 190 pk. Op bepaalde markten krijgt hij ook een 2.5 benzine en diesel. Renault biedt de keuze tussen een manuele zesversnellingsbak of een automaat met zeven versnellingen. Met vierwielaandrijving beschikt hij ook over een ingekorte versnellingsbak. Zijn maximale trekcapaciteit bedraagt 3,5 ton. In de laadbak achteraan kun je bovendien tot één ton materiaal kwijt.
Comfort
De Alaskan is een werk- of vrijetijdsvoertuig, maar verwaarloost het comfort in de cabine niet. Renault biedt verwarmde zetels en een klimaatregeling met twee zones. Het is ook mogelijk om te kiezen voor een navigatie- en multimediasysteem met groot aanraakscherm, Bluetooth, smartphonecompatibiliteit en stemherkenning. Bovendien is de pick-up uitgerust met elektronische rijhulpsystemen zoals een afdalingshulp.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!