Renault heeft de Kadjar onthuld, de auto die het eind januari al aankondigde. De compacte SUV van 4,45 meter lang (1,84 meter breed en 1,6 meter hoog) lijkt op een Captur 'extra-large', maar staat in werkelijkheid op het CMF CD-platform dat hij leent van de Nissan Qashqai. We weten nog niet welke motoren hij zal gebruiken, maar de kans is groot dat dat dezelfde worden als zijn Japanse neef, met name een 1.5-diesel met 110 pk en een 1.6-diesel met 130 of 160 pk. Op benzinevlak wordt dat dan een 1.2-turboviercilinder met 115 of 130 pk. Vast staat al wel dat de Kadjar verkrijgbaar zal zijn met voor- of vierwielaandrijving. De 2WD-versies krijgen het Extended Grip-trekkrachtsysteem in combinatie met M+S-banden (modder en sneeuw). Voor avonturen naast het asfalt heeft de SUV een bodemvrijheid van 190 millimeter. Voor- en achteraan is de onderkant van de wagen beschermd door platen.
Renault heeft aan boord geïnvesteerd in moduleerbaarheid, met een achterbank in twee ongelijke delen (1/3 - 2/3). Die kan van in de koffer worden neergeklapt dankzij trekhendels. In het interieur zijn overal bergvakken verspreid met een gezamenlijke inhoud van 30 liter. Op de middenconsole staat net zoals in de nieuwe Renault Espace een zevenduims aanraakscherm voor de bediening van het multimediasysteem R-Link 2 met stemherkenning voor de navigatie, de telefoon, de apps en de radio. Renault biedt diverse applicaties aan die betrekking hebben op het rijden, sociale netwerken en ontspanning aan boord. Zonnestralen kunnen het interieur verlichten dankzij een glazen dak van 1,4 vierkante meter. Deze zomer staat de Kadjar bij de dealers.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!