De Indiase markt is een gunstige voor kleine en goedkope SUV's en cross-overs. Renault heeft er nu de Kiger gepresenteerd, een autootje op hoge pootjes van 3,99 m lang. Een belangrijk formaat, want zo vermijdt het merk de toeslag op auto's van meer dan 4 meter lang. De Kiger rust op het CMF-A-platform dat Renault al gebruikt in India voor de Triber, een kleine monovolume. Het dashboard heeft de digitale tellerpartij van de Clio van 7 duim en een centraal aanraakscherm van 8 duim.
Internationale ambities
Onder de kap biedt Renault twee keuzes aan voor de Kiger: een atmosferische driecilinder van 70 pk of een turbogeladen versie van 100 pk, die het autootje van 1,2 ton aandrijven via de voorwielen. Er is ook de keuze tussen een manuele of een automatische versnellingsbak: de Easy-R-robotbak voor de 70 pk-versie en de X-Tronic-CVT voor de 100 pk sterke Kiger. De kleine SUV heeft ook verschillende rijmodi die je kan kiezen via een draaiknop. Hij komt in verschillende landen op de markt na zijn lancering in India, vooral in Zuid-Amerika, al zijn er nog geen concrete plannen voor Europa. Een benzineversie van de nauw verwante Dacia Spring Electric zou nochtans niet misstaan.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!