Op het volgende salon van Genève zal de Skoda Kodiaq dus tegelijk te zien zijn als Scout en als Sportline. In tegenstelling tot de verwachte RS-variant, waarvan we vooral spierkracht verwachten onder de motorkap, moet deze Sportline-versie het enkel van zijn looks hebben. Hij onderscheidt zich door zijn grote 19-duimvelgen (standaard) of zelfs 20-duimers (optie) en door zijn specifieke bumpers met glanzend zwarte accenten. De Sportline is gebaseerd op het uitrustingsniveau Ambition en krijgt daarbovenop nog alcantara sportstoelen, een leren stuurwiel en aluminium pedalen. In het instrumentenbord vinden we bovendien specifieke informatie voor de meest sportieve varianten (G-krachtmeter, turbodruk, gebruikt vermogen, olietemperatuur,…).
150 tot 190 pk
Op motorisch vlak laat de Kodiaq Sportline de keuze tussen 4 krachtbronnen. Op benzine is hij er ofwel met de 1.4 TSI met 150 pk, ofwel met de 2.0 TSI van 180 pk. Op diesel zijn er de varianten met 150 en 190 pk van de 2.0 TDI. In alle gevallen kan de Kodiaq Sportline rekenen op zijn vier wielen om vooruit te geraken, want vierwielaandrijving is standaard. De auto wordt daarentegen niet dichter bij de grond gelegd. De Sportline behoudt met andere woorden exact dezelfde bodemvrijheid van 194 millimeter als de meer op avontuur toegespitste Scout.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!