Om het verschil te maken met de Citroën C1 en de Peugeot 108 wil de Toyota Aygo zijn Japanse karakter in de verf zetten met een stijl waarvoor hij inspiratie haalde uit de 'J-Playful'-cultuur van de Japanse jeugd. Bovendien pakt hij uit met een dak dat voorzien is van twee bulten, al is hij net als zijn Franse neven verkrijgbaar met een stoffen schuifdak. In tegenstelling tot de 108 en de C1 houdt de Toyota het uitsluitend bij de 1.0 VVTi-driecilinder van 69 pk, verkrijgbaar met een gerobotiseerde versnellingsbak en in een Eco-variant die een gemengd normverbruik kan voorleggen van 3,9 l/100 km.
Toyota monteerde op zijn stadsauto van 3.455 millimeter standaard 'poly-elliptische' halogeenkoplampen, die verder en breder zouden schijnen. Binnenin vinden we het multimediasysteem X-Touch, dat werkt met een aanraakscherm van 7 duim en vijf grote icoontjes gebruikt om door de menu's te bladeren. Met MirrorLink is het ook mogelijk om de functies en compatibele apps van je smartphone op het scherm te toveren. Ten slotte wordt het scherm ook gebruikt voor de standaard achteruitrijcamera.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!