Doorgaans houdt Twisted zich bezig met monteren van dikke V8-motoren in de Land Rover Defender. Met deze NAS-E gooien de Britten het over een andere boeg, want de klassieke verbrandingsmotor maakt plaats voor een volledig elektrisch aandrijfgeheel. Het batterijpakket heeft een capaciteit van 60 kWh en belooft een autonomie van ongeveer 320 kilometer. Opladen kan aan 22 kWh, al is er ook sprake van een snellaadoptie. De Twisted NAS-E krijgt twee varianten. De basisversie houdt het bij een elektromotor van 214 pk en 380 Nm, de krachtigere Plus-versie is 320 pk en 460 Nm sterk.
De NAS-E baseert zich op de Amerikaanse versie van de klassieke Land Rover Defender 90 Soft Top (NAS staat voor North American Specification). Zowel het interieur (met drie zitplaatsen vooraan) als het onderstel krijgen een update die meer comfort (airconditioning, infotainment, …), meer dynamiek (remmen met zes zuigers) en meer terreintalent (een versterkte transferbak) toevoegt. Twisted start met een oplage van 30 exemplaren die California gedoopt worden. Je hebt de keuze tussen drie kleuren met toepasselijke namen: Malibugeel, Yosemitegroen en Tahoeblauw. Het prijskaartje? 185.000 dollar voor de NAS-E, bijna 160.000 euro. En 210.000 dollar voor de NAS-E Plus, iets meer dan 180.000 euro. Maar dus enkel in de VS.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!