Wat je zelf doet, doe je beter: volgens die wijsheid heeft Zagato de IsoRivolta GTZ bedacht, die het op de markt brengt terwijl het meteen ook het helaas verdwenen merk Iso Rivolta weer tot leven wekt. De nostalgische supersporter heeft een design dat is geïnspireerd op dat van de Iso Grifo A3/C uit 1963, die uiteindelijk leidde tot een bloedmooi productiemodel dat van 1965 tot 1974 verkrijgbaar was. De tekenaars van de Italiaanse koetswerkbouwer hebben hun pluim rijkelijk in de inkt van het verleden gedoopt bij het ontwerp van deze vloeiende tweedeurs. Onder de motorkap koos Zagato voor een V8 van Chevrolet. Een logische keuze, aangezien ook de Iso Grifo een Chevy-V8 (van 5,3 liter) gebruikte. Zijn cilinderinhoud is vergroot van 6,2 naar 6,8 liter. Het vermogen en de prestatiecijfers zijn nog niet bekendgemaakt, maar dit hart zal geen probleem hebben om de coupé aan te drijven. Hij is namelijk hoofdzakelijk in koolstofvezel gemaakt, met een paar aluminium details zoals aan de ophanging. Zagato is van plan er 19 van te maken (waarvan er al 9 verkocht zijn). De prijs wordt enkel aan klanten verklapt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!