Een Honda NSX, maar dan voor vier personen. Dat is zowat het idee achter de Dualnote Concept, voorgesteld in 2001 op de Tokyo Motor Show. In 2002 was dezelfde wagen ook te bewonderen op New York Auto Show, weliswaar als Acura DN-X (en in een andere kleurenstelling). Opmerkelijk: de Honda Dualnote werd aangedreven door een centraal achterin gemonteerde V6 die ruggesteun kreeg van liefst drie elektromotoren.
>> AutoGids' Terug naar de Toekomst - modeloverzicht van A tot Z
De hybride aandrijflijn van de Honda Dualnote Concept combineerde een 300 pk sterke 3,5 liter-V6 met VTEC-technologie met een ondersteunenende elektromotor op de achteras met twee elektromotoren op de vooras, waardoor er dus sprake was van vierwielaandrijving. Het gecombineerde vermogen bedroeg 400 pk en het gemiddelde normverbruik werd geschat op 6,7 liter per 100 kilometer.
Rond de bestuurder
Het interieur van de Honda Dualnote Concept telde vier sportkuipjes en had een rond de bestuurder gebouwde cockpit die een digitale tellerpartij combineerde met cameraspiegels. Let ook op het minimalistische stuurwieltje dat we kennen uit de autoracerij, maar dat ook op productiemodellen te vinden zal zijn. Denk maar aan de Tesla Model S of de Toyota bZ4X/Subaru Solterra.
Aan technologie geen gebrek: het vierdeurskoetswerk van de Honda Dualnote Concept een aanraakgevoelig deurmechanisme, de door een infraroodcamera gescande weg werd geprojecteerd op de voorruit en de meeste functies kon je ook bedienen via stembediening. Let ook op de uitgekiende aerodynamica van de Dualnote, met een opengewerkte frontpartij die de lucht zo efficiënt mogelijk langs het koetswerk leidt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!