Lunaz zit in Silverstone (Engeland) en gaat 50 elektrische Range Rovers bouwen op basis van modellen van 1970 tot 1994, de eerste generatie van de luxeuze terreinwagen. Na Bentley, Jaguar en Rolls-Royce is dit dus het vierde iconische merk van de Britse auto-industrie dat wordt aangepakt door het bedrijf van David Lorenz. Er worden twee versies van deze 'classic & electric' Range aangeboden: Town en Country.
Bij de Town ligt de nadruk op het comfort op de achterbank en de bestuurderszetel om de dubbele persoonlijkheid van het model te benadrukken: een elektrische luxewagen met of zonder chauffeur. Er zijn twee wielbasissen beschikbaar: normaal en lang. De Country legt dan weer de nadruk op de specifieke kenmerken die nodig zijn om elektrisch te kunnen off-roaden.
Gerestaureerd en gemoderniseerd
Deze Range Rover Classics worden tot in de puntjes gerestaureerd vanaf het chassis, weer aangekleed en uitgerust met de eigen elektrische technologie van Lunaz. Ze behouden hun vierwielaandrijving, maar krijgen een verbeterde luchtvering met sterkere antirolstangen, terwijl ook de remmen worden versterkt. Uiteraard wordt het interieur opnieuw ontworpen om de balans te slaan tussen moderne technologie - infotainment, schermen, klimaatcontrole - en een klassieke stijl. Elke klant kan zijn exemplaar personaliseren in samenwerking met Jen Holloway - designdirectrice bij Lunaz - en haar ploeg, met als eerste keuze die je moet maken die tussen de drie- of vijfdeurs.
Deze geüpdatete klassiekers zijn echter niet binnen het bereik van ieders budget, met een instapprijs van 245.000 Britse pond (269.800 euro) exclusief belastingen. De eerste 50 exemplaren worden momenteel gebouwd, de leveringen zouden van start moeten gaan in de zomer van 2021.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!