Voor de dynamische ontwikkeling van de Yeti werden zestig prototypes gebouwd, die langdurig en uitgebreid werden getest over honderdduizenden kilometers. Een ervan werd zelfs bewust meer dan een jaar achtergelaten in de Kalahari-woestijn om de weerstand van de lak en de materialen aan de hoogste temperaturen na te gaan. Een intens programma, dat duidelijk zijn vruchten heeft afgeworpen, want de Skoda Yeti leek ons bijzonder geslaagd en blinkt uit op de meeste vlakken waarop hij moest scoren. «Voor de defi nitieve productiestart moeten we nog enkele details aanpakken, voornamelijk wat parasietgeluiden in het interieur betreft», besluit hoofdingenieur Eckhard Scholz. Heeft de man een buitengewoon gehoor of hebben wij ons gewoon zodanig laten meeslepen door de algemene harmonie die de Yeti uitstraalt, dat we die niet hebben gehoord? Eén ding staat vast: bij Skoda heeft men zeker oog voor detail.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!