Vanaf oktober zal de Porsche Taycan genieten van enkele verbeteringen na een jaar op de markt te zijn geweest. De 0 tot 100 km/u blijft onveranderd, maar nu moet je 0,2 seconden minder lang wachten voor je Taycan Turbo S de 200 km/u heeft bereikt. De grootste verandering zit echter in het opladen van de batterijen. Het Duitse merk brengt nu een intelligent oplaadsysteem uit dat het vermogen kan beperken om de levensduur van de batterij te verlengen, maar ook om overbelasting van het thuisnet te voorkomen.
Geen bankkaart meer nodig
En dat is nog niet alles, want de elektrische berline krijgt nu een nieuwe functie die Plug & Charge heet. Met deze technologie heb je geen bankkaart meer nodig om te betalen aan de laadpaal. Je moet enkel de kabel insteken en klaar is kees. Zodra de auto is aangesloten, detecteert de laadpaal automatisch de gebruiker dankzij zijn eerder opgeslagen gegevens, waardoor het laden en de betaling automatisch kunnen verlopen. Nog simpeler dan aan de pomp! Het systeem werkt natuurlijk enkel met compatibele laadpalen, waaronder die van Ionity.
Nieuwe opties
De optielijst omvat nu ook een head-updisplay in kleur, een ingebouwde wisselstroomlader met een hogere capaciteit (22 kW tegenover 11 kW) en een functie die de vooras automatisch kan optillen als je bijvoorbeeld een hoge drempel nadert. Het is nog steeds mogelijk om bepaalde opties na aankoop te activeren in de Taycan dankzij de 'Functions on Demand' (FoD). Daarmee kan je nu ook een rijstrookassistent of de variabele stuurbekrachtiging Power Steering Plus achteraf aankopen. De update kan vanaf volgende maand worden besteld en komt in oktober naar de dealers.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!