Eerste test / DS3 Cabrio 1.2 PureTech 100 EAT6
PSA vervangt zijn verouderende automaten versneld door een nieuw zestrapsexemplaar van Japanse makelij. Ook de DS 3 is er voortaan mee verkrijgbaar, in combinatie met de 1.2 op benzine.
PSA is bezig met het moderniseren van zijn gamma’s, en dan vooral bij DS, dat zich niet alleen recent afscheurde van Citroën, maar ook inhoudelijke verbeteringen doorvoert aan zijn modellen. Dat geldt ook voor de kleine DS 3, waarvan toch al 330.000 exemplaren zijn verkocht sinds het model in 2010 op de markt kwam. De trendy stadsauto evolueert uiterlijk, maar krijgt ook een nieuw aanraakscherm en een zestrapsautomaat, die in eerste instantie wordt gecombineerd met de 1.2 PureTech met 110 pk.
In tegenstelling tot zijn concurrenten doet PSA niet mee aan de huidige trend van de gerobotiseerde versnellingsbakken met een dubbele koppeling. De Franse groep geeft namelijk de voorkeur aan een klassieke automaat met koppelomvormer. Geen slechte oplossing, aangezien de jongste generaties van dit soort overbrenging er enorm op vooruit zijn gegaan qua efficiëntie, zoals trouwens blijkt in deze DS 3.
Verwante testen
16-04-2014
6
20-03-2013
Detailtests
Citroën DS3 Cabrio 1.6 e-HDI 90 BMP6
Het is eigen aan lifestyleauto's als de Citroën DS3 dat een groot deel van de eigenaars 's zomers graag...
12
20-02-2013
Eerste tests
Citroën DS3 Cabrio
Citroën opteerde met de DS3 Cabrio voor een 'semicabrioconcept', omdat een klassieke kap te veel compromissen zou vergen voor...
7
Tests
Onze tests
De concurrenten
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands