Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / DS3 Cabrio 1.2 PureTech 100 EAT6

PSA vervangt zijn verouderende automaten versneld door een nieuw zestrapsexemplaar van Japanse makelij. Ook de DS 3 is er voortaan mee verkrijgbaar, in combinatie met de 1.2 op benzine.

Prijs
NB

PSA is bezig met het moderniseren van zijn gamma’s, en dan vooral bij DS, dat zich niet alleen recent afscheurde van Citroën, maar ook inhoudelijke verbeteringen doorvoert aan zijn modellen. Dat geldt ook voor de kleine DS 3, waarvan toch al 330.000 exemplaren zijn verkocht sinds het model in 2010 op de markt kwam. De trendy stadsauto evolueert uiterlijk, maar krijgt ook een nieuw aanraakscherm en een zestrapsautomaat, die in eerste instantie wordt gecombineerd met de 1.2 PureTech met 110 pk.

In tegenstelling tot zijn concurrenten doet PSA niet mee aan de huidige trend van de gerobotiseerde versnellingsbakken met een dubbele koppeling. De Franse groep geeft namelijk de voorkeur aan een klassieke automaat met koppelomvormer. Geen slechte oplossing, aangezien de jongste generaties van dit soort overbrenging er enorm op vooruit zijn gegaan qua efficiëntie, zoals trouwens blijkt in deze DS 3.

Verwante testen

In dit artikel : DS, DS DS 3

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker