Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Abarth 500C 2024

  • Naast de versie met vast dak is de sportieve versie van de Fiat 500 op benzine, die wordt gecommercialiseerd onder de merknaam Abarth, eveneens verkrijgbaar als ‘Cabrio’. Met aanhalingstekens, want de dakstijlen blijven vast en alleen het canvasdak en de achterruit ertussen kunnen helemaal worden weggeschoven. Deze architectuur resulteert in een vrij stijve structuur, maar heeft als nadeel dat het zicht naar achteren beperkt wordt wanneer de softtop helemaal geopend is. De positieve kant van de medaille is dat het volume van de bagageruimte dan gevrijwaard blijft, ook al is de toegang via het kleine kofferdeksel van de C niet de gemakkelijkste.

    Voor de rest blijven de motoren en onderstelafstellingen dezelfde als die van de Abarths met vast dak. De 1.4 turbo levert 165 (Abarth 595) of 180 pk (Abarth 695) en valt altijd op door zijn nerveuze karakter en schreeuwerige geluid, vooral met de Record Monza-uitlaat. De wegligging lijdt niet onder de afwezigheid van het dakpaneel: het weggedrag blijft snedig en communicatief, terwijl de Koni-schokdemping wegoneffenheden goed absorbeert. Een mechanisch sperdifferentieel blijft hier overigens beschikbaar. Jammer evenwel dat de rijhouding nog steeds niet perfect is, want te hoog en te recht. De gerobotiseerde versnellingsbak met enkele koppeling is niet meer te krijgen. Niet erg, want de manuele bak (met slechts vijf verhoudingen) is veel aangenamer.

    In deze C(abrio)-variant biedt de Abarth 500 nog meer rebels genot door het geluid van zijn onstuimige en agressieve turbomotor nog duidelijker te laten horen, zonder afbreuk te doen aan het weggedrag. De meerprijs ten opzichte van de hardtopversie is echter aanzienlijk (+2.300 euro).

  • Benzine

    • Manueel
    • 165 pk
    • 6.9 l / 100 km
    • CO2: 156-159 g/km (WLTP)
    • 2 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Manueel
    • 180 pk
    • 6.9 l / 100 km
    • CO2: 156 g/km (WLTP)
    • 2 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Manueel sequentieel met auto modus
    • 180 pk
    • 7.2 l / 100 km
    • CO2: 164-165 g/km (WLTP)
    • 2 deuren
    • 4 zitplaatsen

Tests Abarth 500

Onze tests

Nieuws Abarth

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget