- Score redactie /20
Standaard heeft de basisversie van de X3 onder meer recht op een alarm, een handsfree instap- en startsysteem, verwarmbare en elektrisch verstelbare sportstoelen voorin, een scheidingsnet achterin, een automatische klimaatregeling met drie zones, een DAB-tuner, een inductieve lader voor je smartphone en schakelpeddels aan het stuur. Daarmee is de meerprijs van 2.200 euro ten opzichte van de vorige 20i xDrive (toen met 184 pk) alvast gerechtvaardigd, maar toch blijven de prijzen fors voor een model dat best wel wat harde kunststoffen in zijn interieur heeft en hier en daar een steekje laat vallen op het vlak van afwerking.
De basisprijs van de nieuwe X3 bedraagt 56.900 euro. Voor dat geld krijg je de 20-motor van de auto uit deze test, maar nog niet dezelfde uitvoering. Het afgebeelde M Sportpakket spijst de rekening met 3.770 euro, de 20-duimvelgen met M Sport-remmen kosten nog eens 2.544,50 euro extra. Onze testwagen was verder uitgerust met het Professional Pack, dat voor 2.850 euro onder andere een head-updisplay en bijkomende rijhulpsystemen toevoegt. Het Premium Pack van 1.750 euro combineert dan weer adaptieve ledkoplampen met een geluidsinstallatie van Harman/kardon.
Samen met een handvol losse opties, waaronder het panoramische dak van 1.550 euro, brengt dat de totaalprijs van de X3 op deze pagina’s op net geen 72.000 euro… De 20d-dieselversie kost minstens 59.650 euro, maar zou wel zuiniger én vinniger moeten zijn met zijn 400 Nm koppel vanaf 1.500 o/m. Voor de 299 pk en 450 Nm sterke 30e plug-inhybride betaal je dan weer 68.650 euro zonder opties, terwijl de M50-topper minstens 82.250 euro kost.
Geteste versie
BMW X3 20 xDrive | |
Verbruik gemengd | 6.9 l/100 km |
CO2-uitstoot | 156 g/km |
0 tot 100 km/u | 0,00 sec. |
1000m vanuit stilstand | NB |
Kostprijs per km | 0,62 € |
VAA per maand | NB |
- Score eigenaars /20
- De 167 beoordelingen lezen over de BMW X3
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!