Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / 2024 MG 3 1.5 Hybrid+ (Luxury)

Geschreven door Iwan Kneuts op

De MG 3 Hybrid+ is de minst dure zelfopladende full hybrid op de markt. Maar is dat gunstige prijskaartje het enige argument waarmee deze compacte Chinees met Brits klinkende naam kan uitpakken?

24.985 €
  • Score redactie 14.98 /20

Vanaf 20.985 euro heb je een MG 3 Hybrid+. Die instapversie Standard is al voorzien van automatische halogeenkoplampen, een parkeercamera, een cockpit met dubbel scherm, een DAB-ontvanger en ondersteuning voor Apple CarPlay en Android Auto. Qua rijhulpsystemen kan hij onder meer rekenen op een adaptieve snelheidsregelaar en een actieve spoorassistent, boven op alle wettelijk verplichte rijhulpsystemen. Een eerste upgrade betreft de Comfort-versie. Die kost 1.500 euro meer, en voegt een handsfree startknop toe, de eerder aangehaalde zestienduimwielen, automatisch inklapbare en verwarmbare buitenspiegels, een audiosysteem met zes luidsprekers, ventilatieopeningen achterin en een achterruitwisser.

Onze testwagen was de Luxury-topversie, waaraan een prijskaartje van 24.985 euro bengelt. Daarvoor krijg je, boven op de eerder opgesomde uitrusting, ledkoplampen, een 360-gradenparkeercamera, automatische ruitenwissers, donkere achterste ruiten, een handsfree instapsysteem, stoel- en stuurwielverwarming, sierstrips op het dashboard en de eerder al aangehaalde dodehoekcontrole. Er is maar één optie: metaalglanslak, waarvoor je 650 euro moet ophoesten. 

Fiscaal interessant

De MG 3 kan niet alleen uitpakken met interessante prijzen, ook fiscaal valt het allemaal best mee. In Brussel en Wallonië moet je respectievelijk 123 en 285,38 euro aan de schatkist afdragen, in Vlaanderen is dat zelfs nog wat minder: 79,45 euro aan BIV en een jaarlijkse verkeersbelasting van 200,62 euro. Met dank aan de hybride aandrijving, die de CO2-uitstoot beperkt tot 100 g/km. Tenminste volgens de WLTP-norm, die ook aangeeft dat de MG 3 Hybrid+ tevreden is met 4,4 l/100 km.

En die claim blijkt de waarheid weinig tot geen geweld aan te doen: ons gemiddelde verbruik gedurende de testweek bedroeg 4,9 l/100 km, met uitschieters van 4,2 en 6,7 l/100 km. Ten slotte biedt MG een algemene waarborg van zeven jaar en een mobiliteitsgarantie van eveneens 7 jaar.  

Geteste versie

Verbruik gemengd 4.4 l/100 km
CO2-uitstoot 100 g/km
0 tot 100 km/u 0,00 sec.
1000m vanuit stilstand NB
Kostprijs per km 0,34 €
VAA per maand NB
  • Score eigenaars /20

In dit artikel : MG, MG Mg3

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker