Detailtests / 2024 MG 3 1.5 Hybrid+ (Luxury)
De MG 3 Hybrid+ is de minst dure zelfopladende full hybrid op de markt. Maar is dat gunstige prijskaartje het enige argument waarmee deze compacte Chinees met Brits klinkende naam kan uitpakken?
- Score redactie 14.98 /20
Stellen dat het interieur van de 3 Hybrid+ een sombere indruk maakt, is een understatement van formaat. Nochtans is de kleinste MG helemaal mee met zijn tijd dankzij een digitaal instrumentencluster van 7 duim en een centraal aanraakscherm van 10,25 duim. Maar hoewel helder qua ergonomie en goed leesbaar oogt het allemaal niet echt aantrekkelijk. Een overdaad aan hard, zwart plastic leidt ertoe dat het geheel vooral een goedkope indruk maakt.
Ook al doet een oranje stiksel nog een wanhoopspoging om een vleugje vrolijkheid toe te voegen. Jammer, want voor het overige maakt het interieur van deze Chinees een degelijk geassembleerde indruk, enkele uitschuivers niet te na gesproken, zoals het verschuifbare deksel onder de centrale armsteun. Daarover gesproken: de MG is wel goed voorzien van de nodige én handige opbergruimtes.
Zithouding
Ondanks de beschikbare binnenruimte voelt iemand van meer dan 1,80 meter zich toch niet zo welkom in de MG 3. Achterin bijvoorbeeld is er wel beenruimte genoeg, maar de hoofdsteunen zijn niet voldoende hoog instelbaar om voor lange mensen voldoende bescherming te bieden tegen een whiplash. Voorin voelt de zithouding een beetje bizar aan: redelijk hoog voor een dergelijk type auto, waardoor je – alweer wanneer je groter bent dan 1,80 meter – tegen de rand van de voorruit kijkt en onvoldoende zicht hebt doordat de achteruitkijkspiegel in de weg zit.
Ook een perfecte zithouding vinden blijkt een lastige opdracht. Om te beginnen is het nochtans aantrekkelijk en origineel ogende tweespakige stuurwiel alleen maar in de hoogte verstelbaar, en daarbovenop zijn de regelmogelijkheden van de bestuurdersstoel beperkt. Misschien niet zo’n groot probleem voor kortere ritten, maar niet echt aangenaam voor wie langer in de auto zit. Waarbij we ook onze twijfels hebben over de kwaliteit en de steun van de voorste stoelen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands