- Score redactie 16.30 /20
Rechtstreekse rivalen voor deze Polestar 3? Verder dan de (zonet opgefriste) BMW iX en de Mercedes EQE SUV komen we niet. In vergelijking daarmee is de Polestar zeker geen koopje. Als Dual Motor kost hij minstens 85.500 euro, en onze testauto zat met al zijn opties zelfs aan 103.800 euro.
Ter vergelijking: een BMW iX xDrive45 (408 pk, 94,8 kWh netto batterijcapaciteit) is in zijn standaardlivrei ‘maar’ even duur (85.400 euro), voor een Mercedes EQE SUV 500 4Matic (408 pk, 96 kWh netto) spreken we daarentegen al meteen over 99.825 euro als basisprijs. Bij gelijkwaardige uitrusting dikt de rekening bij beide Duitsers echter fors aan, naar respectievelijk 112.000 en 124.000 euro.
A la carte
Het voordeel bij die Duitse merken is wel dat je meer mogelijkheden hebt om je auto à la carte aan te kleden, zoals klanten dat in het luxesegment zo graag hebben. Bij Polestar heb je naast het al genoemde Pilot-pakket met extra rijhulpsystemen ook nog het Plus-pakket, dat de Bowers & Wilkins-audioinstallatie met luidsprekers in de voorste hoofdsteunen omvat, net als een head-updisplay, een verbeterde geluiddemping, een opvouwbare koffervloer, een sluitbekrachtiging voor de deuren, enzovoort.
Kostprijs: 6.000 euro… boven op de 2.800 euro van het Pilot-pakket waarmee het verplicht gecombineerd wordt. Het Pro-pakket (2.200 euro) combineert 21-duimvelgen met enkele gele accenten (veiligheidsgordels, ventielen), en tot slot is er het ook al vermelde Performance-pakket, dat naast extra vermogen ook een snediger afgesteld onderstel omvat.
Afzonderlijke opties zijn er amper, op de 1,3 Megapixel HD Led-koplampen (1.900 euro) en een elektrisch wegklapbare trekhaak (1.400 euro) na.
Verbruik en rijbereik
Bij de koele buitentemperaturen tijdens onze testweek verbruikten we gemiddeld 24,7 kWh/100 km met onze Polestar 3 Long Range Dual Motor, waarmee het reële rijbereik rond de 400 kilometer schommelt. Op de snelweg liep het stroomverbruik op naar 28,9 kWh/100 km, tijdens een ecorun kwamen we uit op 21,8 kWh/100 km. Anders gezegd, de range van de Polestar 3 varieert in de praktijk van 300 tot 500 kilometer.
Geteste versie
Polestar 3 LR DM 111 kWh | |
Verbruik gemengd | NB |
CO2-uitstoot | 0 g/km |
0 tot 100 km/u | 0,00 sec. |
1000m vanuit stilstand | NB |
Kostprijs per km | 0,85 € |
VAA per maand | NB |
- Score eigenaars /20
In dit artikel : Polestar, Polestar 3

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!