Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Lamborghini Huracán

Voor de Huracan, de opvolger van de Gallardo, vertrok Lamborghini van een blanco blad. Het basisrecept is echter identiek gebleven, met een centrale rol voor de fabelachtige V10 gekoppeld aan vierwielaandrijving.

Prijs
NB
  • Score redactie 14.58 /20
Op de schouders van de Huracan rust een zware last: niet alleen moet hij de meest verkochte Lambor­ghini ooit vervangen – de Gallardo vond op tien jaar tijd liefst 14.000 kopers – maar ondertussen zijn er ook heel wat rivalen bijgekomen in deze kleine nichemarkt. De voorbije jaren hebben namelijk nog andere constructeurs de arena van de supercars betreden, McLaren op kop. Maar ondanks de hoge inzet hoeven we ook niet te veel medelijden te hebben met het bedrijf uit Sant’Agata Bolognese, want het kan steunen op zijn nauwe band met Audi en dus op de financiële en technologische middelen van dat Duitse merk, die nog heel wat mooie projecten voor de nabije toekomst zullen opleveren.
We denken dan bijvoorbeeld aan de SUV Urus, waarvan Audi de productie nog steeds tegenhoudt (om economische redenen), maar ook aan de Asterion, de knappe hybride sportieveling die vorige herfst op het salon van Parijs werd voorgesteld en waarvan de techniek doet denken aan die van de formidabele Porsche 918 Spyder (910 pk totaalvermogen, elektrisch rijbereik van 50 kilometer bij snelheden tot 125 km/h). Maar in afwachting daarvan is de Huracan het grote nieuws, een naam die – getrouw aan de traditie bij Lamborghini – verwijst naar een vechtstier. Voor de liefhebbers: Huracan was een stier van het Spaanse ras Conte de la Patilla en onderscheidde zich in 1879 in Alicante door ongeklopt te blijven.
X
Op de schouders van de Huracan rust een zware last: niet alleen moet hij de meest verkochte Lambor­ghini ooit vervangen – de Gallardo vond op tien jaar tijd liefst 14.000 kopers – maar ondertussen zijn er ook heel wat rivalen bijgekomen in deze kleine nichemarkt. De voorbije jaren hebben namelijk nog andere constructeurs de arena van de supercars betreden, McLaren op kop. Maar ondanks de hoge inzet hoeven we ook niet te veel medelijden te hebben met het bedrijf uit Sant’Agata Bolognese, want het kan steunen op zijn nauwe band met Audi en dus op de financiële en technologische middelen van dat Duitse merk, die nog heel wat mooie projecten voor de nabije toekomst zullen opleveren.
We denken dan bijvoorbeeld aan de SUV Urus, waarvan Audi de productie nog steeds tegenhoudt (om economische redenen), maar ook aan de Asterion, de knappe hybride sportieveling die vorige herfst op het salon van Parijs werd voorgesteld en waarvan de techniek doet denken aan die van de formidabele Porsche 918 Spyder (910 pk totaalvermogen, elektrisch rijbereik van 50 kilometer bij snelheden tot 125 km/h). Maar in afwachting daarvan is de Huracan het grote nieuws, een naam die – getrouw aan de traditie bij Lamborghini – verwijst naar een vechtstier. Voor de liefhebbers: Huracan was een stier van het Spaanse ras Conte de la Patilla en onderscheidde zich in 1879 in Alicante door ongeklopt te blijven.
 
  • Machtige V10, efficiënte versnellingsbak
  • Efficiënt rijgedrag, verbluffende trekkracht
  • Verzorgde afwerking en interieurdesign
  • Relatief werkingscomfort
  • Onverwoestbare remmen
  • Moeilijke instap
  • Dynamisch rijgedrag op de limiet
  • Ergonomie (verouderd MMI)
  • Kleine koffer
  • Uitrustingshiaten

In dit artikel : Lamborghini, Lamborghini Huracán

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker