- Score redactie 14.08 /20
Zonder dat we van een revolutie kunnen spreken, brengt de facelift van de Auris een fl inke vooruitgang met zich mee op het vlak van fabricagekwaliteit en qua schokdempingscomfort. De evoluties op motorvlak dateren dan misschien al van vorige lente, ze stellen de Auris wel in staat om betere prestaties voor te leggen, gecombineerd met een lager verbruik. Wat dat betreft, plant Toyota trouwens geen groene spaarversie à la bluemotion of Econetic, maar mikt de Japanse constructeur op de hybride Auris HSD, die volgens de verwachtingen tot twintig procent van de verkoop voor zijn rekening zou moeten nemen. En aangezien die laatste 4.000 euro minder zou moeten kosten dan de Prius (23.745 tegenover 27.710 euro), heeft hij alvast enkele troeven in handen. We komen er zeker nog op terug...
- Rijcomfort ten opzichte van voorganger
- Afwerking ten opzichte van voorganger
- Prestaties en motorkarakter
- Riante binnenruimte
- Aantrekkelijk garantiepakket
- Veilig en efficiënt weggedrag
- Materiaalkeuze interieur
- Beperkte dynamische capaciteiten
- Weinig opbergmogelijkheden
- Zicht rondom kan beter
- Ontoereikende zijdelingse steun stoelen
- Gebrek aan motorkoppel bij lage toeren
In dit artikel : Toyota, Toyota Auris
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!