- Score redactie 15.08 /20
Sinds 1982 zijn van de Toyota Camry wereldwijd al meer dan 19 miljoen exemplaren verkocht, met een productieritme van 700.000 stuks per jaar. In de Verenigde Staten is dit model een ‘instituut’. Ook in Azië en Rusland is het een beroemdheid. Op de vooravond van de 21e eeuw verliet de Camry het Oude Continent om zijn plaats af te staan aan de Avensis, met zijn meer Europese ontwerp.
Vijftien jaar en twee generaties later ontscheept de achtste generatie in een honderdtal landen verspreid over de hele wereld, waaronder België. In verhouding tot de wereldwijde markt stelt ons landje natuurlijk maar weinig voor, wat verklaart waarom hij niet bijzonder ‘aangepast’ is voor de Belgische autokoper. De Camry wordt weliswaar uitsluitend aangeboden als hybride, maar vaart tegen de stroom in door te kiezen voor een ‘dikke’ verbrandingsmotor: een atmosferische 2.5 op benzine die fiscaal wordt afgestraft, met name in het Brussels hoofdstedelijk gewest en in het zuiden van het land.
- Assemblage, afwerking, schokdemping
- Riante binnenruimte op alle plaatsen
- Volledige veiligheidsuitrusting
- Efficiënt hybride aandrijfgeheel
- Gezonde en geruststellende trekkracht en wegligging
- Verhouding prijs-uitrusting-verbruik
- Niet gehomolegeerd om te slepen
- Onregelmatig gevormde laadruimte
- Koffiemoleneffect
- Ergonomie infotainmentsysteem
- Beperkende uitrustingspolitiek
- Fiscaliteit in Brussel en Wallonië
In dit artikel : Toyota, Toyota Camry
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!