De Audi A6 wint deze driekamp. Zelfs in zijn meest bescheiden versie geeft de 2.0 TDI de indruk het meeste reserves te hebben. Aangezien hij bovendien een bijna foutloos parcours aflegt, met een royale binnenruimte en een voorbeeldig rijplezier, is hij de homogeenste van de drie, terwijl hij bovendien de minst dure is. De 5-Reeks ziet in deze nieuwe instapdieselversie de eerste plaats aan zijn neus voorbijgaan als gevolg van zijn minder fitte 18d-motor en een onvoldoende nauwkeurig weggedrag. Hij eindigt uiteindelijk ex aequo met de E-Klasse, die punten verliest door zijn iets hogere prijs, zijn minder royale binnenruimte en zijn soms ruwe motorklank, zelfs al is hij qua weggedrag een referentie.
Scorebord | Interieur | Technologie | Onderweg | Budget | Totaal |
---|---|---|---|---|---|
1. Audi A6 2.0 TDI Ultra 100kW | 18,00 | 18,00 | 18,00 | 17,00 | 17,60 |
2. BMW 5 Reeks Berline 518d (100 kW) | 17,00 | 16,00 | 15,00 | 16,00 | 16,40 |
3. Mercedes-Benz E-Klasse Berline E 200 BlueTEC | 16,00 | 16,00 | 17,00 | 14,00 | 16,40 |
In dit artikel : Mercedes-Benz, Mercedes-Benz E-Klasse , Audi, Audi A6 , BMW, BMW 5 Reeks
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!