Op het einde van de rit is het geen sinecure om een winnaar aan te duiden. Als we enkel naar de punten kijken, dat gaat de Porsche met de eerste prijs lopen. De911 Turbo S blijft dé referentie inzake prestaties en efficiëntie, maar is ook nog steeds de ideale GT om rustig en ontspannen te cruisen. Die haast perfecte balans was allicht niet de ontwikkelingsdoelstelling van Mercedes en Jaguar, die hun modellen een meer uitgesproken karakter hebben meegegeven. Als zintuiglijk pleziervoor u belangrijker is dan pure efficiëntie,dan heeft de AMG GT-S meerargumenten op zak dan de Porsche, zoals zijn look, zijn motorklank, zijn interieur sfeer,enzovoort. Zoekt u een wat minder opzichtige coupé met een veelzijdiger temperament en een iets toegankelijke rprijskaartje, dan bent u bij de F-Type R aan het juiste adres. En tot slot is er de Audi, die binnenkort op pensioen mag,maar nog steeds massa’s rijplezier bied ten tot de emoties spreekt. Een toekomstig collector’s item, deze R8 V10, zoveel is zeker…
Scorebord | Interieur | Technologie | Onderweg | Budget | Totaal |
---|---|---|---|---|---|
1. Porsche 911 Coupé Turbo S Coupé | 16,00 | 17,00 | 18,00 | 13,00 | 16,00 |
2. Mercedes-Benz GT AMG Mercedes-AMG GT S | 16,00 | 17,00 | 15,00 | 15,00 | 15,80 |
3. Jaguar F-Type P575 Auto AWD R | 15,00 | 17,00 | 15,00 | 16,00 | 15,80 |
4. Audi R8 Coupé 5.2 V10 FSI 404kW quattro | 13,00 | 17,00 | 16,00 | 14,00 | 15,20 |
In dit artikel : Audi, Audi R8 , Porsche, Porsche 911 , Jaguar, Jaguar F-Type , Mercedes-Benz, Mercedes-Benz GT AMG
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!