Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Facelift / Genesis G80, de facelift onthuld

Geschreven door Frédéric Kevers op 12-08-2021

Genesis is terug in Europa met de berline G80 en de SUV GV80. De eerste heeft in Korea net een facelift ondergaan, die binnenkort ook naar Europa zou komen.

Voor zijn terugkeer naar de Europese markt heeft Genesis, het premiummerk van Hyundai, beslist om zijn offensief af te trappen met de grote berline G80 en zijn SUV-versie GV80. De berline heeft nu net een facelift ondergaan, die in Zuid-Korea is voorgesteld maar die vanaf modeljaar 2022 ook zou debuteren in andere markten, waaronder Europa. De evoluties zijn zowel esthetisch als technisch van aard.

>>> Lees ook – Genesis G80: derde generatie

Lichte uiterlijke evolutie

Op esthetisch vlak krijgt de G80 Sport een aantal details in donker chroom, zoals op het radiatorrooster, terwijl de bumpers zijn hertekend, met grotere en scherpere luchthappers. Ook op de flanken zijn onderaan accenten in donker chroom aangebracht, net zoals op de koknt, terwijl daar voortaan ook twee uitlaatpijpen te zien zijn waarvan de vorm – een omgekeerde vijfhoek – geïnspireerd is op die van het radiatorrooster. Verder zijn nieuwe 20-duimvelgen van de partij en zijn de remklauwen naar keuze rood of zwart uitgevoerd.

>>> Lees ook – Genesis GV80, de juiste prijs om Europa te verleiden?

Genesis G80 2022

Technische evolutie

Ook het chassis is licht verbeterd, met een stuggere ophanging voor de G80 Sport, terwijl de rijmodi zijn herwerkt zodat de bestuurder het rijgedrag van de auto kan afstemmen op zijn humeur. Maar de G80 Sport krijgt er vooral vierwielbesturing bij waardoor de achterwielen tot 60 km/u in tegengestelde richting afdraaien voor meer levendigheid. De motoren evolueren niet en wij krijgen dus nog steeds de twee kleinste: een 2.5-turbobenzine van 300 pk en 422 Nm, en een 2.2-turbodiesel van 207 pk en 441 Nm, allebei gekoppeld aan een achttrapsautomaat. De 3.5-V6 biturbo van 375 pk en 530 Nm blijft – voorlopig in elk geval – het voorrecht van de Amerikaanse en Zuid-Koreaanse markt.

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten