Natuurlijk zijn er visuele evoluties; met grotere luchtinlaten, een nieuwe splitter, een agressiever ogend rooster, een indrukwekkendere ster, smallere én efficiëntere led-koplampen, een stoerdere motorkap met powerdomes en bredere wielkasten met vooraan ook een breder spoor en grotere wielen met nieuwe velgen. Achteraan zijn er evengoed smallere en visueel met elkaar verbonden lichtblokken, nieuwe uitlaatpijpen en een dito diffuser. In het interieur is er een MBUX-infotainment met extra AMG-functies (en een Supersport-configuratie), er is ook een sportiever ogend stuurwiel.
Meer stabiliteit
De nieuwe luchtinlaten in het front hebben ook een technisch doel, ze moeten voor een nog wat betere koeling van de 4 liter-V8 zorgen. Die van twee turbo’s voorziene en aan een Speedshift MCT-9 verbonden krachtbron komt nog altijd met twee vermogens: 517 en 612 pk (en respectievelijk 750 en 850 Nm), met de tweede zit je in 3,5 seconden al aan 100 km/u. Het AMG-volk maakt zich ook sterk dat de aanpassingen aan het koetswerk de aerodynamica van de auto verbeteren en aldus zijn luchtweerstand verlagen en hem in extreme omstandigheden nog een grotere stabiliteit bezorgen.
Meer comfort
Tegelijk zouden aanpassingen aan het Adaptive Damping System met de drie luchtkamers ook voor een hoogstaander comfort zorgen, op de momenten dat de bestuurder of de passagiers daar nood aan voelen. Het verschil tussen een heel sportieve en een meer relaxte rijstijl is voelbaar groter, zo belooft Mercedes toch. En vanzelfsprekend zijn er nog diverse andere programma’s om het gedrag van de auto aan je wensen aan te passen. Waaronder zelfs een driftmodus voor de 4Matic-vierwielaandrijving waarmee de wagen standaard is uitgerust. Je kan de twee AMG-motoren zowel in de berline als de break krijgen; een keuze die BMW al een tijdje niet meer biedt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!