Vorig jaar maakte de Touring-behandeling reeds een comeback op de Porsche 911 Carrera T, nu is het de beurt aan de open 718 Boxster en de gesloten 718 Cayman. De T-versies baseren zich op de basisversie, aangedreven door een drukgevoede boxermotor met een cilinderinhoud van 2 liter, een piekvermogen van 300 pk en een maximumkoppel van 380 Nm. Schakelen doe je niet langer via de gerobotiseerde PDK-transmissie met dubbele koppeling (tenzij als optie), maar met een klassieke handbak met ingekorte schakelwegen.
Sportdieet
Het koetswerk van de Porsche 718 T combineert verduisterde lichtunits met specieke 20-duimsvelgen en met strepen onderaan de deuren. De sierlijsten en de logo's hullen zich in het zwart. De Boxster en de Cayman gaan ook op dieet, waarna ze nog 1.350 kg op de bascule zetten. De deurhendels maken plaats voor lussen, de spartaanse sportstoelen hullen zich in Sport Tex en de PCM-module ontbreekt (al kan je dat infotainmentsysteem gratis laten plaatsen). Verder herken je de T-versies aan de specifieke tellerpartij en aan het GT-sportstuurtje met geïntegreerde rijmodusschakelaar.
Ze zijn zowat even snel rechtdoor (0 tot 100 km/u in 5,1 seconen en een top van 275 km/u), maar de Touring zou wel vlotter bochten moeten nemen. Porsche zegent de 718 Boxster/Cayman T met het verlaagde PASM-sportonderstel en met een mechanisch sperdifferentieel tussen de aangedreven achterwielen. De transmissie krijgt dynamische steunen die de trillingen van de aandrijflijn moeten opvangen, wat de rijdynamiek verder zou verscherpen. Het Sport Chrono-pakket komt als standaard. De Touring-variant van de Boxster en de Cayman worden begin 2019 gecommercialiseerd.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!