Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Alpine A110 2024

  • Goede retro werkt. Dat bewijst de herrezen Alpine A110 sinds 2018. Belangrijker is dat ook dezelfde filosofie als destijds wordt gehanteerd: eerder dan zich over te geven aan de vermogenswedloop koos Alpine ervoor om het gewicht laag te houden. Daarvoor werd een aluminium chassis ontwikkeld en verzaakte Alpine aan snufjes als een adaptieve of gestuurde ophanging. Praktische aspecten waren secondair bij zijn ontwikkeling: de twee koffertjes (één achteraan en één in de neus) zijn piepklein en het interieur biedt maar net genoeg plaats aan twee inzittenden. Een update voor 2022 tilde wel de connectiviteit naar een hoger niveau, dankzij de komst van een nieuw multi­mediasysteem.

    Zijn motor deelt de A110 met wijlen de Renault ­Mégane R.S.: een drukgevoede 1.8-viercilinder, die hier wel iets minder krachtig is (252 pk en 320 Nm). Is dat niet genoeg, dan kun je ook kiezen voor de (wel flink duurdere) S-, GT- of R-uitvoeringen. In dat geval krijg je 300 pk, betere remmen en in het geval van de S een verlaagde ophanging. De R Turini is nog wat radicaler. Zoals de traditie het wil, ligt de motor centraal achterin, vanwaar hij de achterwielen aandrijft via een gerobotiseerde zevenbak met dubbele koppeling. Een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 4,5 seconden en een begrensde top van 250 km/u voor de ‘basisversie’ zijn mooie cijfers, maar het échte plezier beleef je met deze speelse coupé in bochten – zelfs met het ESP ingeschakeld.

    Met de behoorlijk temperamentvolle A110 maakte Alpine een waardig wederoptreden. De sleutel tot het rijplezier schuilt in het lage gewicht van de auto, die kwistig is met sensaties. Het rijdende bewijs dat pk’s zich niet recht evenredig verhouden tot vertier.

  • Benzine

    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 252 pk
    • 6.7 l / 100 km
    • CO2: 152-158 g/km (WLTP)
    • 2 deuren
    • 2 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 300 pk
    • 6.8 l / 100 km
    • CO2: 154-159 g/km (WLTP)
    • 2 deuren
    • 2 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 300 pk
    • 6.8 l / 100 km
    • CO2: 155-156 g/km (WLTP)
    • 2 deuren
    • 2 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 300 pk
    • 6.9 l / 100 km
    • CO2: 155-160 g/km (WLTP)
    • 2 deuren
    • 2 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Alpine A110

Onze tests

Nieuws Alpine

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget