Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Audi A8 2025

  • De vierde generatie van de Audi A8 was bij zijn lancering in het voorjaar van 2018 de eerste auto die niveau 3 van autonoom rijden haalde. Het arsenaal aan rijhulpmiddelen dat – al dan niet optioneel – in de Audi A8 verpakt is, is dan ook ronduit indrukwekkend. Indrukwekkender dan de verpakking alvast, want het design getuigt van een conservatieve aanpak. Iets waaraan de facelift voor 2022 weinig aan verandert. Binnenin valt de ‘revolutie’ beter op, met grote aanraakschermen die het zenuwcentrum van de connectiviteit vormen. Iets waarin de facelift voor 2022 weinig verandering heeft gebracht. Ook binnenin bracht de update weinig verandering, met grote aanraakschermen die nog altijd het zenuwcentrum van de connectiviteit vormen. De nadruk ligt hier op het comfort, zeker voor de passagiers achterin. Die kunnen in de L-versie, met zijn 13 centimeter langere wielbasis, languit genieten van een business-fauteuil, met voetmassage toe.

    De door een 48-voltcircuit gestuurde actieve ophanging kan voortaan anticiperen op oneffenheden in de weg en vierwielsturing maakt deze grote limousine wendbaarder dan je zou kunnen denken. In eerste instantie was de vernieuwde A8 enkel leverbaar met benzinemotoren: de 55 TFSI (340 pk) is een 3.0-zescilinder, de S8 doet een beroep op een V8 met 571 pk en 800 Nm – genoeg voor een sprintje van 0 naar 100 in 3,8 seconden. In de loop van 2022 keerden ook de diesel (50 TDI met 286 pk) en de plug-inhybride terug. Die 60 TFSI e pakt uit met een vermogen van 462 pk en een CO2-uitstoot van 39 g/km, waardoor hij nog altijd fiscaal interessant is in een bedrijfscontext.

    De Audi A8 is een berline waarin je urenlang zorgeloos kilometers kunt vreten zonder vermoeid te raken. Met dank aan een indrukwekkend arsenaal van technologische hoogstandjes, die zowel de comfort als de veiligheid verhogen. Wie het onderste uit de kan wil, moet nog wel een flink een optiebudget vrijhouden.

  • Diesel

    • Automatisch met manuele modus
    • 286 pk
    • 7 l / 100 km
    • CO2: 183 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 286 pk
    • 7 l / 100 km
    • CO2: 184 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen

    Benzine

    • Automatisch met manuele modus
    • 340 pk
    • 9.3 l / 100 km
    • CO2: 212 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 340 pk
    • 9.1 l / 100 km
    • CO2: 212 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 571 pk
    • 11.4 l / 100 km
    • CO2: 259 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen

    Hybride benzine Plug-in

    • Automatisch met manuele modus
    • 462 pk
    • 1.8 l / 100 km
    • CO2: 12-203 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 462 pk
    • 1.9 l / 100 km
    • CO2: 13-203 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests Audi A8

Onze tests

Nieuws Audi

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget