Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
De Flying Spur is de vierdeursafgeleide van de Continental GT, die traditiegetrouw een poosje na de coupé zijn intrede doet. En dus volgde eind 2019 ook een nieuwe versie van deze limousine, die evenzeer compleet veranderde. Om te beginnen ziet de nieuwe Flying Spur er veel luxueuzer uit dan zijn voorganger. En met zijn 13 centimeter langere wielbasis biedt hij ook (nog) meer ruimte aan de passagiers. Voorin is het dashboard vergelijkbaar met dat van de Continental GT, inclusief het speciale roterende scherm dat door Bentley ‘digital detoxing veneer’ wordt genoemd: kantel het scherm weg en je kijkt op een prachtig houten paneel. Onder de motorkap is er niet alleen de keuze tussen de zesliter-W12 en de vierliter-V8, er is ook de Flying Spur Hybrid, die wordt aangedreven door een V6 van 2,9 liter. Die zespitter krijgt assistentie van een 136 pk en 400 Nm sterke elektromotor waardoor het systeemvermogen alsnog 544 pk en 750 Nm bedraagt. Deze PHEV heeft een elektrisch rijbereik van 40 kilometer en een CO2-normuitstoot van 75 g/km. Technisch doet de Flying Spur een beroep op enkele hoogstandjes uit de Volkswagen-groep. Een herziene vierwielaandrijving met variabele koppelverdeling en de nieuwe vierwielsturing doen hem bijvoorbeeld lichtvoetiger rijden dan je zou vermoeden van een auto die meer dan 5,30 meter lang is. En een actieve antirolstang houdt, net zoals in de Bentayga, de koetswerkbewegingen onder controle. De Flying Spur baadt nog altijd in weelderige luxe en is overladen met edele materialen. Dit blijft een heerlijke auto om je te laten rijden... maar dankzij een heel arsenaal van toptechnologie is het ook leuker dan ooit om zelf achter het stuur te kruipen.