Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model BMW X2 2025

  • De X2 werd in januari 2018 onthuld. Technisch is hij sterk verwant aan de (vorige) X1, maar hij is korter en lager, zodat hij er gespierder uitziet. De kleine glaspartijen versterken die dynamische look nog. De inrichting van het interieur is in vergelijking met die buitenkant beduidend klassieker, met bijvoorbeeld hetzelfde sobere dashboard als in de vorige X1. Daarmee vergeleken zitten de inzittenden hier wel nog wat dichter bij de grond. Achterin zijn de twee bloedbroeders even ruim, maar de achterbank is hier niet meer verschuifbaar en de koffer moet 35 liter laadvolume inboeten.

    Wat het onderstel betreft, kiest de X2 voor meer dynamische instellingen dan de X1, met een stuggere ophanging en dikkere antirolstangen die deze cross-over verzekeren van een snedig en nauwkeurig weggedrag. Rijplezier verzekerd dus, maar het comfort gaat er wel op achteruit. Het motoraanbod gaat van 116 pk voor de 16d tot 306 pk voor de M35i. De X2 is nog te krijgen met een manuele versnellingsbak (16d, 18d en 18i). Er is ook een oplaadbare hybrideversie van 220 pk die een 1.5-driecilinder combineert met een elektromotor. Deze X2 loopt wel op zijn laatste benen. Zijn opvolger zal opnieuw gebaseerd zijn op de X1, maar dan de in 2022 gelanceerde generatie.

    De X2 is in feite een meer gespierde en dichter bij de grond liggende X1, een gedrongen en originele cross-over die enkele functionele troeven inlevert in ruil voor een fijngeslepen onderstel... dat daardoor ook wel aan comfort inboette. En dat al dat fraais zijn prijs heeft, zal allicht niemand verwonderen.

  • Diesel

    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 136 pk
    • 5.2 l / 100 km
    • CO2: 136-147 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 150 pk
    • 5.2 l / 100 km
    • CO2: 136-147 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 150 pk
    • 4.6 l / 100 km
    • CO2: 121-133 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 163 pk
    • 4.6 l / 100 km
    • CO2: 121-133 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 150 pk
    • 4.9 l / 100 km
    • CO2: 128-139 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 163 pk
    • 4.9 l / 100 km
    • CO2: 128-139 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

    Benzine

    • Automatisch met manuele modus
    • 301 pk
    • 7.8 l / 100 km
    • CO2: 175-187 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 150 pk
    • 5.8 l / 100 km
    • CO2: 131-143 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 170 pk
    • 5.8 l / 100 km
    • CO2: 131-143 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests BMW X2

Onze tests

Nieuws BMW

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget