Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Dacia Spring

  • Met de Spring wil Dacia de elektrische auto binnen het bereik van een breder publiek brengen: de prijs voor deze kleine elektrische SUV zit net boven de 20.000 euro, terwijl zelfs een Renault Twingo Electric algauw enkele duizenden euro’s meer kost. In ruil moet je wel wat toegevingen doen: de Spring is echt een basic autootje. Zijn interieur is bezaaid met harde kunststoffen en de stuurkolom kan zelfs niet in de hoogte worden versteld. Gelukkig beknibbelde Dacia niet op de veiligheid, want elke Spring is boven op het obligate ABS en ESP ook voorzien van een automatische noodremhulp en zes airbags. Voor een auto van nog geen 3,75 meter is de koffer nog best ruim te noemen, en achterin kunnen zelfs volwassenen vlot hun benen kwijt. De Spring houdt het wel bij vier zitplaatsen.

    Om de prijs te drukken rolt deze Spring in China van de band en neemt hij genoegen met een bescheiden batterij (27,4 kWh), die een motor voedt van amper 45 pk. Begin 2023 introduceerde Dacia een krachtigere versie, met 65 pk. Dat lijkt niet veel, maar in de stad maakt het onmiddellijk beschikbare koppel toch vlotte prestaties mogelijk. En als je een beetje oplet, kun je in dergelijke omstandigheden 250 kilometer uit een volle batterij halen. Op snelwegen heeft de Spring daarentegen niks te zoeken: daar speelt het gebrek aan vermogen hem parten, net als de matige rechtuitstabiliteit en de uitgesproken rolgeluiden.

    De Dacia Spring is met voorsprong de minst dure elektrische auto op de markt. Voor dat geld krijg je een basic vervoermiddel dat onvermijdelijk zijn beperkingen heeft. Maar als tweede auto binnen het gezin komt deze piepkleine, maar verrassend ruime stads-SUV eigenlijk perfect tot zijn recht.

  • Andere

    • 0 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 0 deuren
    • 0 zitplaatsen

Tests Dacia Spring

Onze tests

Nieuws Dacia

Aanbevolen nieuwsberichten