Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Vergeet de DS 7 Crossback, hier is de DS 7. Crossback is dus verdwenen, wegens eigenlijk overbodig. De auto is er immers alleen als SUV. Eentje met een veel grotere klemtoon op luxe en comfort dan op een flitsend weggedrag. Het Franse merk mikt er nochtans mee op klanten die doorgaans bij de Duitse premiummerken winkelen. Een grondige opfrissing in 2022 moet de kansen van het model vergroten. Het design werd zo mogelijk nog wat scherper, met vooral heel knappe lichtblokken. Ook het interieur is opgewaardeerd, met beter infotainment en nog wat fraaiere materialen.
Met de BlueHDi 130 is er nog altijd een dieselmotor beschikbaar, maar de focus ligt op diverse plug-inhybrides. Er zijn een 225, een 300 en een 360, waarbij het cijfer in de naam voor het systeemvermogen staat. De eerste heeft zijn naast zijn benzinemotor één elektromotor, de strafste varianten hebben er twee en dus vierwielaandrijving. De 360 komt met een verlaagd onderstel, bredere sporen en stevigere veren en dempers. Die laatste zijn van het adaptieve type en voorzien van een voor dit marktsegment toch nog uniek snufje: ze krijgen ‘instructies’ op basis van de beelden die door een camera van het wegdek worden gemaakt. Er kan tot 57 kilometer volledig elektrisch worden gereden, voor de twee bescheidener hybrides is dat 65 kilometer.
De DS 7 is luxe op zijn Frans, meer dan ooit. Alle verbeteringen maken er een nog wat fraaier alternatief voor de Duitse specialisten van, met daarenboven een wat lagere prijs. De focus ligt wel op comfort, voor een gespierde rijstijl moet je toch nog bij de Oosterburen zijn. Of zeker de 360 kiezen.