Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Nadat de derde generatie van de Panda – die al meegaat sinds 2011 – een eerste update kreeg in 2018, onderging hij nogmaals een lichte ingreep voor 2021. Deze 3,65 meter kleine Italiaan pakt nog altijd uit met een uitstekende verhouding tussen buitenafmetingen en binnenruimte. Bovendien is het interieur vlot toegankelijk dankzij het hoge koetswerk en de standaard vijf deuren. De koffer heeft een volume van 225 liter. Als optie kun je een deelbare en over 16 centimeter verschuifbare achterbank bestellen, evenals een neerklapbare rugleuning voor de passagiersstoel voorin. Het gamma bestaat uit twee subfamilies: de ‘gewone’ basisversie en de wat avontuurlijker ogende Cross. Die laatste is ondanks zijn opsmuk wel een gewone voorwieltrekker – de vroegere 4x4-versie is niet meer te krijgen. Daarnaast zijn er nog enkele speciale versies zoals de Red of de Garmin.
Het veer- en geluidscomfort is aanvaardbaar, maar de schokdemping kan beter en de elektrisch bekrachtigde stuurinrichting voelt buiten de stad te licht aan. Net als in de benzine-500 omvat het motoraanbod enkel nog de 1.0 Hybrid (70 pk), een driecilinder met (bescheiden) mildhybride ondersteuning. Daarmee voelt de Panda zich perfect thuis in de stad, waar ook zijn compacte afmetingen en zijn korte draaicirkel in zijn voordeel spelen. Op snelwegen is deze kleine vijfdeurs echter wat minder in zijn sas.
De Panda pakt nog steeds uit met een guitig design, een functioneel en behoorlijk ruim interieur en een interessante motor. Ook de beschikbare veiligheidsuitrusting is up-to-date. Voor moduleerbaarheid in het interieur moet je wel in de geldbeugel tasten.