Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Honda Civic 5d 2021

  • Niet meer beschikbaar
  • De Civic van Honda onderging een bescheiden facelift, die aan de buitenkant amper merkbaar is. Opvallender is dat het gamma wel door Dr. Jekyll en zijn alter ego Mr.Hyde lijkt samengesteld. Aan de ene kant is er de zuinige ecoversie e:HEV met hybride technologie, aan het andere uiteinde van het spectrum de onvolprezen doordouwer, Type-R.

     

    Een beetje overlap is er wel, want ook met elektrische ondersteuning gaat de Civic het rijplezier niet uit de weg - zeldzaam voor een hybride. De technische keuze is eigenzinnig, waarbij de verbrandingsmotor pas de voorwielen aandrijft met hogere snelheden. Met een testgemiddelde van 5,0 liter per 100 kilometer werkt de strategie ook in echte omstandigheden een zuinig verbruik in de hand. Alleen de hoofdruimte achterin en het suffe uiterlijk zetten een domper op de voortreffelijkheid van het geheel.

    Wie de 60.000 euro (!) ervoor over heeft, krijgt in de Type-R een ware kettingreactie aan hoogtepunten: een ultrastijf koetswerk, een laserprecieze manuele zesbak, een magistrale adaptieve demping en een dijk van een 2 liter met singlescrollturbo maken er een circuitracer voor de openbare weg van. Aan charme boet de Type-R niet in, ondanks het anachronisme dat hij stilaan wordt. De gelimiteerde S-Grade (zonder airco, hoedenplank of andere franjes) komt helemaal tegemoet aan hardcorefans van hot hatches. Voor je bankrekening is het een troost dat je bezwaarlijk beter dan dit zal vinden. 

    Ecologisch of sensationeel, aan andere keuze heb je niet bij de Civic. Maar welke je ook kiest, een benijdenswaardige portie rijplezier zit steeds inbegrepen.

  • Benzine

    • Continue transm met manuele modus
    • 126 pk
    • 6.5 l / 100 km
    • CO2: 147 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Continue transm met manuele modus
    • 126 pk
    • 6.7 l / 100 km
    • CO2: 151 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 126 pk
    • 6.1 l / 100 km
    • CO2: 137 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 126 pk
    • 6.2 l / 100 km
    • CO2: 140 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Continue transm met manuele modus
    • 182 pk
    • 6.7 l / 100 km
    • CO2: 151 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 182 pk
    • 6.1 l / 100 km
    • CO2: 139 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Honda Civic

Onze tests

Nieuws Honda

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget