Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Honda Civic 5d 2024

  • Vergeleken met zijn voorganger heeft deze elfde Civic-generatie een veel conventioneler uiterlijk, waardoor hij een breder publiek zou moeten aanspreken. Met zijn lengte van meer dan 4,5 meter is hij een van de grootste in zijn segment. De inzittenden hebben geen gebrek aan ruimte en de stoelen zijn comfortabel. Jammer dat het meubilair overwegend bekleed is met harde kunststoffen. Het 10,2 duim grote digitale instrumentenbord is goed leesbaar. Voor het infotainment heeft de constructeur gekozen voor een centraal scherm van 9 duim, dat zeer intuïtief te bedienen is dankzij een combinatie van fysieke knoppen en aanraaktechnologie. Ook veiligheid is geen issue, met elf airbags, waaronder een centrale, tussen de bestuurder en de voorste passagier.

    De ‘gewone’ Civic is alleen verkrijgbaar als zelfopladende hybride, waarbij een atmosferische benzinemotor (stil en zacht) wordt gecombineerd met twee elektromotoren (een starter-alternator en een klassiek exemplaar). Met een gecombineerd vermogen van 184 pk zijn de prestaties behoorlijk. Een goed punt ook voor het weggedrag, dat geslaagd en evenwichtig is. Het gemiddelde verbruik kan onder de 5 l/100 km duiken. Naast die rationele versie is er echter ook opnieuw een sportieve Type R, zonder enige vorm van hybridisering. Zijn tweeliter-turbo – met VTEC-technologie – is nu 330 pk en 400 Nm sterk, power die nog steeds via een manuele zesversnellingsbak enkel aan de voorwielen wordt doorgegeven.

    Zoals alle Honda’s is ook deze Civic een hoogtechnologische auto. Hij is ook aangenaam in het gebruik en een plezier om mee te rijden. Het model is correct geprijsd, maar naast de erg sportieve Type R wordt er slechts één aandrijving aangeboden: een zelfopladende hybride.

  • Benzine

    • Manueel
    • 329 pk
    • 8.2 l / 100 km
    • CO2: 186 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Manueel
    • 329 pk
    • 8.1 l / 100 km
    • CO2: 185 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen

    Hybride benzine

    • Continu Variabele Transmissie
    • 184 pk
    • 5 l / 100 km
    • CO2: 114 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Continu Variabele Transmissie
    • 184 pk
    • 4.7 l / 100 km
    • CO2: 108 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Continu Variabele Transmissie
    • 184 pk
    • 5 l / 100 km
    • CO2: 113 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests Honda Civic

Onze tests

Nieuws Honda

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget