Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
De huidige Jaguar XF dateert uit 2015 en onderging voor modeljaar 2021 enkele updates. Zo kreeg hij een nieuw interieur, afkomstig uit de F-Pace, met centraal een groot en erg gelikt aanraakscherm, dat toegang geeft tot het gebruiksvriendelijke Pivi Pro-infotainmentsysteem. De karakteristieke draaiknop voor de automaat is vervangen door een klassiekere bedieningshendel. Het geheel ziet er op-en-top modern uit en de afwerking is over het algemeen goed, op enkele uitschuivers na. Inzake binnenruimte kan deze Brit de vergelijking met de Duitse referenties aan.
Hoewel deze Jaguar altijd al schitterde door een verbluffend rijplezier te verzoenen met een hoogstaand comfort, werd het onderstel in 2018 nog verder verfijnd. Het motoraanbod is fors afgeslankt en bestaat enkel nog uit tweeliter-viercilinders: eentje op diesel (D200, een mildhybride die beschikbaar is met achter- of vierwielaandrijving) en eentje op benzine (P250, die enkel als achterwielaandrijver aangeboden wordt). Alle motoren zijn gekoppeld aan een achttrapsautomaat van ZF, die je maar beter zijn werk laat doen: in de manuele stand wil hij al eens een schokje voortbrengen.
Een verbluffende combinatie van comfort en rijplezier, een verzorgde connectiviteit: de Jaguar XF heeft alles om te behagen. Behalve een Duits paspoort en een fiscaal interessante plug-inversie.