Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model KGM Torres 2023

  • Niet meer beschikbaar
  • Met zijn 4,70 meter past de Torres netjes tussen de Korando en de Rexton. Achter zijn stoere offroaderuiterlijk gaat een geraffineerde SUV schuil die zijn inzittenden verwelkomt in een degelijk afgewerkt en ruim interieur. En de aantrekkelijke beenruimte achterin ging niet ten koste van de bagage, want de koffer heeft een volume van liefst 703 liter – met zoveel plek is het bijna jammer dat KGM (de nieuwe naam voor het vroegere SsangYong) geen zevenzitsversie aanbiedt… Voorin zien we naast de gebruikelijke schermen voor de instrumenten en voor het infotainmentsysteem nog een derde aanraakdisplay voor de klimaatregeling. In de praktijk blijkt alles voldoende gebruiksvriendelijk, al oogt de centrale interface wat verouderd.

    Veel motorkeuze is er niet: naast de elektrische EVX bestaat de Torres enkel met een 1,5 liter grote turboviercilinder. Afhankelijk van het gekozen uitrustingsniveau is die motor gekoppeld aan een manuele versnellingsbak of een automaat, en stuurt hij zijn vermogen enkel naar de voorwielen of naar de vier wielen. Met zijn 163 pk en 280 Nm volstaat deze vierpitter ruimschoots om de 1,5 ton van de Torres in beweging te krijgen, maar de CO2-uitstootcijfers verraden al dat spaarzaamheid niet zijn grootste troef is. Het rijgedrag van deze Torres verrast door zijn dynamische karakter… ten koste van een te strakke ophanging die het comfort aantast.

    De KGM Torres is een verleidelijk aanbod voor wie op zoek is naar een stoere SUV met veel binnenruimte en daar geen fortuin aan wil uitgeven. Aan uitstraling heeft deze Koreaan geen gebrek, en zijn 1.5-benzinemotor zit hem als gegoten. Alleen die harde ophanging past niet in het plaatje.

  • Benzine

    • Automatisch met manuele modus
    • 163 pk
    • 9.1 l / 100 km
    • CO2: 207 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 163 pk
    • 9.1 l / 100 km
    • CO2: 207 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 163 pk
    • 9.1 l / 100 km
    • CO2: 207 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 163 pk
    • 9.1 l / 100 km
    • CO2: 207 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 163 pk
    • 7.9 l / 100 km
    • CO2: 181 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 163 pk
    • 8.5 l / 100 km
    • CO2: 194 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 163 pk
    • 8.5 l / 100 km
    • CO2: 194 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 163 pk
    • 8.5 l / 100 km
    • CO2: 194 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 163 pk
    • 8.5 l / 100 km
    • CO2: 194 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 163 pk
    • 8.5 l / 100 km
    • CO2: 194 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 163 pk
    • 8.5 l / 100 km
    • CO2: 194 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 163 pk
    • 7.9 l / 100 km
    • CO2: 181 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 163 pk
    • 7.9 l / 100 km
    • CO2: 181 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests KGM Torres

Onze tests

Nieuws KGM

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget