Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model KIA Niro 2025

  • De nieuwe Niro, die in 2022 werd gelanceerd, is niet alleen aanzienlijk aantrekkelijker dan zijn voorganger, maar ook groter (+7 centimeter). Hij laat zich graag opmerken met zijn C-stijl, die verkrijgbaar is in een contrasterende kleur. Binnenin is er een goede mix van aanraaktechnologie en fysieke knoppen, wat goed is voor de ergonomie. Anderzijds stelde de afwerking ons een beetje teleur in het licht van de Koreaanse normen (vanwege een aantal iele knoppen, een zeer ruwe bekleding van de middenconsole en deurbekledingspanelen van harde kunststof). Maar daar staat dan weer tegenover dat veel van de materialen milieuvriendelijk zijn (dakhemel van oud behang, kofferbekleding van gerecycleerde vezels, enzovoort).

    De achterbank is geschikt voor volwassenen: er is voldoende beenruimte en je kunt zelfs je voeten onder de voorstoelen schuiven, wat niet altijd het geval is in geëlektrificeerde auto’s. Ook deze generatie van de Niro is verkrijgbaar als zelfopladende hybride (HEV, 141 pk), als plug-inhybride (183 pk, 65 kilometer officieel elektrisch rijbereik) én als volledig elektrische auto (204 pk, 460 kilometer aangekondigde autonomie). De kofferruimte is in alle drie de gevallen interessant, hoewel die van de EV-versie wat volume moet opofferen aan de grote batterij (64,8 kWh). De zuiver elektrische Niro beschikt over een interne driefasige oplader van 11,2 kW, maar de oplaadcapaciteit met gelijkstroom is niet top (maximaal 80 kW) en minder interessant dan die van de Kia EV6.

    De Niro is niet bijzonder dynamisch of sprankelend, maar het is in de eerste plaats een rationele auto die zijn werk naar behoren doet, leverbaar is met drie verschillende efficiënte geëlektrificeerde aandrijflijnen en in alle gevallen kan uitpakken met een goede verhouding prijs-kwaliteit.

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 204 pk
    • 460 km • 16.2 kWh/100km
    • 64.8 kWh • - kW (AC) • 83.8 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 204 pk
    • 460 km • 16.2 kWh/100km
    • 64.8 kWh • - kW (AC) • 83.8 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 204 pk
    • 460 km • 16.2 kWh/100km
    • 64.8 kWh • - kW (AC) • 83.8 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 204 pk
    • 460 km • 16.2 kWh/100km
    • 64.8 kWh • - kW (AC) • 83.8 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 204 pk
    • 460 km • 16.2 kWh/100km
    • 64.8 kWh • - kW (AC) • 83.8 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

    Hybride benzine

    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 129 pk
    • 4.7 l / 100 km
    • CO2: 105 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 129 pk
    • 4.4 l / 100 km
    • CO2: 101 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 129 pk
    • 4.4 l / 100 km
    • CO2: 100 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

    Hybride benzine Plug-in

    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 171 pk
    • 0.8 l / 100 km
    • CO2: 19-22 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 171 pk
    • 0.8 l / 100 km
    • CO2: 19-22 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 171 pk
    • 0.8 l / 100 km
    • CO2: 18-22 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests KIA Niro

Onze tests

Nieuws KIA

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget