Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
SUV of niet, de Levante is in de eerste plaats een Maserati, en dus pakt hij uit met dezelfde chique en verzorgde look als de rest van het gamma. Deze rivaal voor de BMW X5, Porsche Cayenne en Range Rover Sport rust op het platform van de Ghibli en de Quattroporte. Alle versies beschikken over luchtveren in combinatie met gestuurde schokdempers, waarmee ook de bodemvrijheid regelbaar is. De Q4-vierwielaandrijving (via een gestuurde koppeling die motorkoppel naar de voortrein kan sturen als de achterwielen spinnen) is eveneens standaard.
De standaarduitrusting is bijzonder uitgebreid, maar de kwaliteitsindruk haalt niet het niveau van de beoogde concurrentie. Onderweg kan de Levante uitpakken met een dynamisch weggedrag, dat nog extra in de verf wordt gezet door een snedige voortrein. Keerzijde van de medaille is dat de ophanging aan de stugge kant is. Onderaan in het gamma wordt deze hoog op zijn poten staande Maserati (in de Normal-mode bedraagt de bodemvrijheid 20 centimeter) voortaan niet langer aangedreven door een diesel, maar wel door een tweeliter-viercilinder van 330 pk (GT), die kan rekenen op mildhybride ondersteuning. Die presteert zeker niet onaardig, maar kan qua karakter niet tippen aan de drieliter-V6 van 430 pk (Modena). Laat staan aan het vurige temperament van de Trofeo, met zijn biturbo-V8 van 580 pk.
De Maserati Levante verleidt met zijn looks, zijn motoren en zijn levendige rijgedrag (zowel op het asfalt als ernaast). Alleen kunnen sommige afwerkingsdetails op dit prijsniveau niet door de beugel.