Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Ook de tweede generatie CLA Shooting Brake (uit 2019) laat vorm boven functie primeren. Het laadvolume is zeker niet reusachtig, maar wel aanvaardbaar: 505 liter. En uiteraard is de koffer makkelijker toegankelijk dan bij de vierdeurs. Voor de achterste inzittenden verandert er daarentegen niks: zij hebben niet echt overschot qua ruimte. Uiteraard draait het in deze CLA in de eerste plaats allemaal om exclusieve uitstraling, en dat heeft Mercedes goed begrepen. Niet alleen uiterlijk laat deze Shooting Brake zich ruimschoots personaliseren, dat geldt ook voor de aankleding van het interieur. In navolging van de A en CLA heeft ook de Shooting Brake evenzeer recht op de digitale tellerpartij, die samen met het centrale informatiescherm zowat de helft van het dashboard inpalmt.
Het motoraanbod loopt volledig gelijk met dat van de CLA ‘Coupé’en bestaat louter uit viercilinders, aan benzinezijde 136 tot 422 pk sterk, bij de diesels goeg voor 116 tot 190 pk. Sinds 2020 kan de CLA Shooting Brake ook rekenen op de plug-in hybride 250 e (218 pk). Voor deze versie belooft Mercedes een elektrisch rijbereik van 60 kilometer, zodat de CO2-uitstoot beperkt blijft en deze 250 e fiscaal interessant is voor zelfstandigen en ondernemingen.
Natuurlijk is hij handiger dan de gewone CLA, maar voor een auto van 4,69 meter lang scoort deze CLA Shooting Brake qua binnenruimte ondermaats. Al zal dat modebewuste kopers een zorg wezen: zij zullen vooral oog hebben voor de vele personaliseringsmogelijkheden en de hightech uitrusting.