Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
De tweede generatie van de 508 kwam op de markt in 2018 en veranderde compleet van concept: Peugeot koos voor een coupéachtig koetswerk met achterklep om zijn klassieke vierdeursvoorganger af te lossen. De dynamischer daklijn knipt achterin wel wat hoofdruimte weg, maar dankzij de knappe i-Cockpit ontstaat voorin een groot ruimtegevoel en een gezellige sfeer. Alles is digitaal, zowel de tellers als het multimediasysteem met aanraakscherm. De koffer is 487 liter groot, een volume dat je tot 1.537 liter kunt uitbreiden door de achterbank neer te klappen. Voor modeljaar 2024 kreeg de 508 een facelift en een nieuwe instaphybrideversie.
De motoren zijn allemaal drukgevoed en gekoppeld aan een achttrapsautomaat, waarvan de bedieningspook vervangen werd door een hendeltje. Veel keuze is er echter niet meer: naast één diesel (1.5 BlueHDi) en één benzine (1.2 PureTech), allebei goed voor 130 pk, lijkt de klemtoon vooral op de plug-inhybrides te liggen (Hybrid van 180 of 225 pk en PSE met 360 pk). Die weten hun batterij keurig te verpakken, zodat het laadvolume onaangetast blijft. Onderweg valt de 508 op door zijn goede compromis tussen snedigheid en rijcomfort, een vaststelling die zowel geldt voor de passieve standaardophanging als voor de gestuurde schokdempers.
Door van de 508 een coupéachtige vijfdeurs te maken toont Peugeot dat het risico’s durft te nemen in dit segment. Maar dat zelfvertrouwen vertaalt zich wel in een stevig prijskaartje. De aanwezigheid van geslaagde plug-inhybrides bewijst in elk geval dat het Franse merk nog altijd ambities koestert in dit segment.