Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
De tweede generatie van de 508 kwam op de markt in 2018 en veranderde compleet van concept: Peugeot koos voor een coupéachtig koetswerk met achterklep om zijn klassieke vierdeursvoorganger af te lossen. De dynamischer daklijn knipt achterin wel wat hoofdruimte weg, maar dankzij de knappe i-Cockpit ontstaat voorin een groot ruimtegevoel en een gezellige sfeer. Alles is digitaal, zowel de tellers als het multimediasysteem met aanraakscherm. De koffer is 487 liter groot, een volume dat je tot 1.537 liter kunt uitbreiden door de achterbank neer te klappen. Voor modeljaar 2024 kreeg de 508 een facelift en een nieuwe instaphybrideversie.
Voor de aandrijving is er enkel nog keuze uit een stekkerhybride, in twee verschillende vermogens, gebaseerd op de 1.6-turbo: 180 of 225 pk. De sportief uitgedoste PSE, de enige 508 die over vierwielaandrijving beschikte, is helaas verdwenen. Aan configureren heb je alvast geen broertje dood, want enkel het uitrustingsniveau Allure is nog beschikbaar, een aanduiding van de finale fase waarin dit model is beland. Het siert Peugeot dat de batterij keurig werd verpakt, zodat het laadvolume onaangetast blijft. Onderweg valt de 508 op door zijn goede compromis tussen snedigheid en rijcomfort, een vaststelling die zowel geldt voor de passieve standaardophanging als voor de gestuurde schokdempers.
Door van de 508 een coupéachtige vijfdeurs te maken, toont Peugeot dat het risico’s durft te nemen in dit segment. Maar dat zelfvertrouwen vertaalt zich wel in een stevig prijskaartje. De plug-inhybride aandrijving is zeker geslaagd, maar het ligt het nu al vast dat deze 508 enkel nog een volledig elektrisch vervolg krijgt.