Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Peugeot 508 2024

  • De tweede generatie van de 508 kwam op de markt in 2018 en veranderde compleet van concept: Peugeot koos voor een coupéachtig koetswerk met achterklep om zijn klassieke vierdeursvoorganger af te lossen. De dynamischer daklijn knipt achterin wel wat hoofdruimte weg, maar dankzij de knappe i-Cockpit ontstaat voorin een groot ruimtegevoel en een gezellige sfeer. Alles is digitaal, zowel de tellers als het multimediasysteem met aanraakscherm. De koffer is 487 liter groot, een volume dat je tot 1.537 liter kunt uitbreiden door de achterbank neer te klappen. Voor modeljaar 2024 kreeg de 508 een facelift en een nieuwe instaphybrideversie.

    Voor de aandrijving is er enkel nog keuze uit een stekkerhybride, in twee verschillende vermogens, gebaseerd op de 1.6-turbo: 180 of 225 pk. De sportief uitgedoste PSE, de enige 508 die over vierwielaandrijving beschikte, is helaas verdwenen. Aan configureren heb je alvast geen broertje dood, want enkel het uitrustingsniveau Allure is nog beschikbaar, een aanduiding van de finale fase waarin dit model is beland. Het siert Peugeot dat de batterij keurig werd verpakt, zodat het laadvolume onaangetast blijft. Onderweg valt de 508 op door zijn goede compromis tussen snedigheid en rijcomfort, een vaststelling die zowel geldt voor de passieve standaardophanging als voor de gestuurde schokdempers.

    Door van de 508 een coupéachtige vijfdeurs te maken, toont Peugeot dat het risico’s durft te nemen in dit segment. Maar dat zelfvertrouwen vertaalt zich wel in een stevig prijskaartje. De plug-inhybride aandrijving is zeker geslaagd, maar het ligt het nu al vast dat deze 508 enkel nog een volledig elektrisch vervolg krijgt.

  • Hybride benzine Plug-in

    • Automatisch met manuele modus
    • 180 pk
    • 1.3 l / 100 km
    • CO2: 30 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 225 pk
    • 1.3 l / 100 km
    • CO2: 30 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 360 pk
    • 2 l / 100 km
    • CO2: 45 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests Peugeot 508

Onze tests

Nieuws Peugeot

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget