Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Porsche 911 Targa 2021

  • Niet meer beschikbaar
  • In de loop van 2024 begon Porsche met de introductie van de faceliftversies van de in 2019 gepresenteerde 911-generatie, die daardoor nu door het leven gaat als ‘992.2’. Uiteraard heb je nog altijd de keuze uit drie verschillende koetswerkvarianten. Naast de Coupé is er de ­Cabrio, met een kapconstructie die in 12 seconden) opengeklapt kan worden. En naar goede gewoonte is er ook weer een Targa, die het midden houdt tussen de gesloten en de open 911.

    De motoren zijn – op die van de hardcore GT3 na – altijd voorzien van drukvoeding. Instapversie is de Carrera, met zijn drie liter grote zescilinderboxer van voortaan 394 pk, evenveel als in de Carrera T. De GT3 werd ook al opgefrist (en is opnieuw verkrijgbaar als discretere Touring, zonder die opzichtige spoiler), maar het vermogen van zijn atmosferische 4.0 is bij de facelift ongewijzigd gebleven (510 pk). De grote nieuwigheid van de ‘992.2’ is echter de GTS T-Hybrid, die gebruikmaakt van een elektrische turbo en van een elektrische hulpmotor in de PDK-versnellingsbak. Die maken van deze 911 echter geen volwaardige hybride, want volledig elektrisch rijden zit er niet in, zelfs niet kortstondig. In combinatie met de tot 3,6 liter vergrote zescilinderboxer levert de hybridisering wel een vermogen en koppel van maar liefst 541 pk en 610 Nm op. Op de 992.2 Turbo, die wellicht eveneens de hybridetoer zal opgaan en naar verluidt rond de 700 pk zou uitkomen, is het nog even wachten, net als op een nieuwe GT2 RS.

    Ook de Porsche 911 moet met zijn tijd meegaan. Van een volledig elektrische versie is het nog te vroeg, maar de mildhybridetechnologie betekent al een belangrijke stap voor deze iconische sportwagen. Al maakt die hem er natuurlijk niet minder duur op…

  • Benzine

    • Manueel
    • 450 pk
    • 9.9 l / 100 km
    • CO2: 243 g/km (WLTP)
    • 2 deuren
    • 4 zitplaatsen

Tests Porsche 911

Onze tests

Nieuws Porsche

Aanbevolen nieuwsberichten