Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Renault Arkana 2023

  • Niet meer beschikbaar
  • De ene Arkana is de andere niet: het model dat bij ons in 2021 debuteerde, verschilt van de Arkana die gedurende enkele jaren op de Russische markt verkocht werd (waar Renault zich inmiddels heeft teruggetrokken). De onze heeft roots in Zuid-Korea, waar hij ook wordt gebouwd: het is een omgedoopte XM3 van zustermerk Samsung, gebaseerd op de CMF-B-architectuur van de Europese Captur. Binnenin is het prettig toeven. De achterste plaatsen zijn ruim, en zelfs volwassenen hebben ondanks de aflopende daklijn genoeg hoofdruimte. Goede punten zijn er ook voor de handige en diepe koffer. Voorin kijk je uit op een goed afgewerkt dashboard, met centraal een groot scherm in portretmodus dat toegang geeft tot het geconnecteerde multimediasysteem.

    Alle Arkana’s zijn vrij stevig opgehangen, maar echt oncomfortabel wordt het nooit. Het voordeel van die afstelling is dat de schokdemping het koetswerk mooi strak houdt in bochten, ten voordele van het rijplezier. Heel uitgebreid is het motoraanbod niet. Om te beginnen zijn er twee versies van de 1.3 TCe (140 en 160 pk), allebei met mildhybride ondersteuning en een gerobotiseerde zevenbak met dubbele koppeling, en daarnaast is er de E-Tech Hybrid, maar dan de zelfladende versie, 145 pk sterk. Die laatste komt vooral tot zijn recht bij een rustiger rijstijl en in de stad.

    Uiteraard zullen mensen de Arkana vooral kopen voor zijn uiterlijk. Dat deze coupé-SUV tegelijk ook aandacht heeft voor praktische kwaliteiten, is echter mooi meegenomen. Bovendien rijdt hij ook nog eens prettig, en is hij beduidend minder duur dan vergelijkbare modellen bij de Duitse premiummerken.

  • Benzine

    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 140 pk
    • 5.8 l / 100 km
    • CO2: 130-134 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 140 pk
    • 5.8 l / 100 km
    • CO2: 130-134 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 140 pk
    • 5.8 l / 100 km
    • CO2: 130-134 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 140 pk
    • 5.8 l / 100 km
    • CO2: 130-134 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 140 pk
    • 5.8 l / 100 km
    • CO2: 130-134 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 140 pk
    • 5.8 l / 100 km
    • CO2: 130-134 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 140 pk
    • 5.8 l / 100 km
    • CO2: 130-134 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 140 pk
    • 5.8 l / 100 km
    • CO2: 130-134 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

    Hybride benzine

    • Automatisch
    • 143 pk
    • 4.7 l / 100 km
    • CO2: 105-108 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 143 pk
    • 4.7 l / 100 km
    • CO2: 105-108 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 143 pk
    • 4.7 l / 100 km
    • CO2: 105-108 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests Renault Arkana

Onze tests

Nieuws Renault

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget