Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
De Skoda Superb Combi gaat alweer even mee: de huidige generatie werd in 2015 gelanceerd en kreeg een (lichte) facelift in 2019 – om maar te zeggen dat hij in herfst van zijn carrière zit. De Combi is 5 centimeter langer dan de berline waarvan hij is afgeleid. Die groei komt uitsluitend het laadvolume ten goede. De zitruimte achterin bleef ongewijzigd – maar die was dan ook al vorstelijk in de vijfdeurs. De inzittenden kunnen bovendien heel wat bagage meenemen: de koffer van de Combi slikt 660 liter in vijfzitsopstelling en als je de achterbank neerklapt, neemt dat volume toe tot 1.905 liter. Voorin vinden we een dashboard dat identiek is aan dat van de berline. De Combi heeft ook recht op dezelfde uitrustingsmogelijkheden, onder andere qua connectiviteit.
Rijden doet deze Skoda aangenaam: koetswerkbewegingen worden goed beheerst en de ophanging is comfortabel. Als optie wordt ook een gestuurde schokdemping aangeboden, die voor nog meer comfort zorgt. Onder de motorkap liggen dezelfde krachtbronnen als in de berline: drie benzinemotoren van 150 tot 280 pk en de 2.0 TDI-diesel die in deze grote Skoda enkel nog wordt aangeboden in zijn versie met 150 pk. Net als in de Superb berline is de voor zelfstandigen fiscaal aantrekkelijke plug-inhybride iV ook in de Combi niet meer te krijgen.
Wie er niet om maalt om met een ‘oud’ model rond te rijden, haalt met de Skoda Superb Combi een echte ruimtekampioen in huis die ook comfort hoog in het vaandel voert. Maar het prijsverschil met een technisch identieke VW Passat Variant is allang niet meer zo groot als het ooit was…