Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Toyota Corolla Cross 2023

Hoewel hij in hetzelfde C-segment uitkomt, deelt de nieuwe Corolla Cross SUV maar weinig met zijn klassiekere boertje. Terwijl de Corolla bekendstaat om zijn dynamische en aantrekkelijke lijnen, kiest de Cross voor een discretere look.

Ontdek de Toyota Corolla Cross

Prijs van de Toyota Corolla Cross

Met een startprijs van 37.880 euro is deze SUV verkrijgbaar in vier uitrustingsniveaus: Active, Dynamic, First Edition en Launch Edition. De prijzen voor de Toyota Corolla Cross variëren van 40.195 euro tot 46.270 euro. Deze veelzijdige auto voldoet zeker aan de noden van iedereen en blijft toch binnen het budget.

...
Specificaties van de Toyota Corolla Cross

De Toyota Corolla Cross is een vijfdeurs-SUV met een brede waaier aan technische specificaties zodat elk bestuurdersprofiel zijn gading vindt. Hij biedt aandrijflijnen aan met maximumvermogens tussen 140 en 197 pk en ook hybride technologie, waardoor hij een zuinige en betrouwbare keuze is. De snelste versie accelereert van 0 tot 100 km/u in 7,5 seconden. Voor een soepele rit kan de Corolla Cross bogen op een nauwgezette vering en een efficiënte stuurinrichting die de rijervaring een boost geven.

...
Ontdek de occasiemodellen

Bij de aankoop van een auto zijn betrouwbaarheid en prijs twee belangrijke factoren die doorwegen. Bij AutoGids bieden wij je de mogelijkheid om prijzen te vergelijken, specificaties te bekijken, opties te overwegen en reviews en beoordelingen te lezen, zodat je een weloverwogen keuze kunt maken. En als jouw ideale auto in het aanbod niet beschikbaar is, neem dan een kijkje in Toyota's selectie van tweedehandsauto's.

...
  • Niet meer beschikbaar
  • Deze van de Corolla afgeleide SUV positioneert zich tussen de kleine Yaris Cross en de grote RAV4 in, en vlak naast de SUV-coupé C-HR. Binnenin druipt het plezier er niet vanaf: het dashboard oogt somber en niet erg vrolijk. Het omvat een digitaal instrumentenbord van 12 duim, maar de personaliseringsmogelijkheden zijn beperkt. Achterin is de ruimte behoorlijk, zonder meer. Er is geen verschuifbare achterbank, maar de rugleuning kan in twee standen worden versteld. De koffer is functioneel, maar het volume is niet om over naar huis te schrijven.

    Deze SUV wordt voortgestuwd door een zelfopladende hybride aandrijflijn (HEV) van 140 of 197 pk, eventueel in combinatie met vierwielaandrijving. De batterij kan niet via een stopcontact worden opgeladen, maar alleen via de benzinemotor en de recuperatie van remenergie. In zuiver elektrische rijmodus kan slechts 1 à 2 kilometer continu worden gereden met een maximumsnelheid van 50-60 km/u, maar de batterij wordt zeer snel opgeladen en het reële brandstofverbruik is dan ook zeer laag. De Corolla Cross is nog minder dorstig op zuiver stedelijke en voorstedelijke trajecten, waar we ook werden verleid door de zachte werking van de versnellingsbak. Bij een actieve rijstijl is het een ander verhaal: deze transmissie laat de motor te veel ‘malen’, die dan een vervelend gereutel laat horen. Het compromis tussen rijcomfort en wegligging is bevredigend.

    Op echte minpunten kun je deze betrouwbare (met een garantie van 10 jaar/200.000 km) en zeer zuinige mondiale SUV niet betrappen, maar hij mist dat tikkeltje extra ziel, stijl en verfijning dat de referenties in het segment kenmerkt. Een rationeel en correct geprijsd voertuig, maar een beetje emotieloos.

  • Hybride benzine

    • Continu Variabele Transmissie
    • 140 pk
    • 5.1 l / 100 km
    • CO2: 112-121 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests Toyota Corolla cross

Onze tests

Nieuws Toyota

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget

Het design van de Toyota Corolla Cross

De Corolla Cross is het kleine broertje van de populaire RAV4, met een aantrekkelijk design en een radiatorgrille die de nieuwste editie van Toyota's grote SUV nabootst. Terwijl hij met zijn 4,46 meter de Peugeot 3008 evenaart, is zijn wielbasis met 2,64 meter iets kleiner, waardoor hij tussen de 4,39 en 4,60 meter van respectievelijk de C-HR en de RAV4 valt. Binnenin kunnen bestuurders een inrichting verwachten zoals bij de Yaris Cross.

Hoe zit het met het interieur?

Het interieur van de Corolla Cross kan uitpakken met een groot aantal functies, waaronder een digitale tellerdisplay van 12,3 duim en een centraal multimediascherm van 10,5 duim. Het grotere scherm wordt aangevuld met een reeks personaliseringsmogelijkheden en intuïtieve software die de gebruikerservaring verbetert. Optioneel is er een versie met een sneller rekenende processor. Er is ook connectiviteit met draadloos Apple CarPlay, Android Auto en Toyota Smart Connect. Deze biedt klanten bovendien handige navigatiebegeleiding, houdt het brandstofverbruik in de gaten en geeft inzicht in de werking van de hybride aandrijflijn.

De nieuwe Corolla Cross is uitgerust met de nieuwste T-Mate-technologie. Dankzij de combinatie van T-Mate, Toyota Safety Sense en parkeerhulpsystemen kunnen eigenaars van een Corolla Cross rekenen op een veilige rijervaring, waar de reis ook heen gaat. Daarnaast biedt Toyota Safety Sense detectiemogelijkheden zoals snelheidsherkenning van omringend verkeer, zodat bestuurders worden geholpen bij de inschatting van hun omgeving en relaxter kunnen rijden.

Motoren

De nieuwste uitgave van de hybride aandrijflijn heeft alle kwaliteiten van de voorgaande, maar met extra bonussen zoals een hoger koppel en meer elektrisch vermogen. Om verder de prestaties te verbeteren, maakt de nieuw ontworpen versnellingsbak gebruik van olie met lage viscositeit, wat het energieverlies van mechanische en elektrische componenten beperkt. De Toyota Corolla Cross kan in 8,1 seconden van 0 naar 100 km/u accelereren dankzij zijn 146 kW/197 pk sterke 2 liter-motor.

De versie AWD-i beschikt over een hybride systeem met een extra 30,6 kW/41 pk sterke elektromotor op de achteras. Daarenboven biedt deze variant dezelfde acceleratieprestaties als zijn tegenhanger met voorwielaandrijving, maar zet daar een meer lineaire en intuïtieve beleving tegenover.